Egyre több lehetőség nyílik a lakosság számára, hogy pénzintézeteken kívüli forrásokhoz folyamodjon, azonban a meglepetések elkerülése végett célszerű alaposan megfontolni, kivel és milyen feltételekkel kötünk szerződést - olvasható a Világgazdaságban.
Grimm Krisztina, a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálója szerint nagyon sokszor fordulnak az ügyfelek hozzájuk azzal a problémával, hogy hitelt, készpénz rövid időn belüli kifizetését ígérték rövid időn belül a számukra, később azonban kiderült, hogy fogyasztói csoport tagjai. Az ilyen csoportokat szervezők a hirdetésekben előszeretettel használják a "kamatmentes", a "kezes és jövedelemigazolás nélkül" kifejezéseket, így megerősítik azt a meggyőződést, hogy az emberek hitelreklámot olvasnak.
Ezek a konstrukciók viszont nem azok, hanem sajátos előtakarékossági formát kombinálnak a részletre történő vásárlással. A tagok bizonyos időközönként fizetnek be meghatározott összeget a csoport részére, mellyel hónapról hónapra egy-egy tagot hozzásegítenek a szerződésben szereplő áru megszerzéséhez.
A megvásárolandó terméket azonban csupán általánosan határozzák meg, s az is bizonytalan, mikor kerül sor a fogyasztó kiválasztására. A vásárlási lehetőségekhez előtörlesztés vállalása, vagy sorsolás útján jutnak a szerencsések. Aki nem tudja, vagy nem akarja a részleteket tovább fizetni, de még nem jutott a megvásárolni kívánt áruhoz, az vagy "kilép", vagy kizárják a csoportból, ami pedig azt jelenti, hogy csak a futamidő végén, költségekkel csökkentve és kamatok nélkül jut a pénzéhez.
A probléma nem új, a GVH már számos fogyasztói csoportokat szervező vállalkozással szemben folytatott eljárást és állapította meg, hogy azok megtévesztették a fogyasztókat. A piaci aktivitás az elmúlt években ugyan beszűkült, azonban a pénzügyi válság miatt több ügyfél kerülhet olyan helyzetbe, hogy jó alternatívának tűnhet belépni, melyet viszont érdemes inkább mérlegelni.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


