Karácsonykor az egyik legnépszerűbb ajándék a mobiltelefon – nem véletlen, hogy a szolgáltatók minden évben különleges ajánlatokkal készülnek.
Az elmúlt években nagy fejlődésen ment keresztül a belföldi kisüzemi sörök piaca, a folyamatos részarány-növekedés mellett 2021-ben szinte telítődött is a piac, az elmúlt év inflációs hatására pedig egyfajta átrendeződés kezdődött a fogyasztás szerkezetében. A SPAR-nál, amely idén is főtámogatója az augusztus végi Belvárosi Sörfesztiválnak, úgy látják, amint az árak elkezdenek korrigálni, úgy az impulzusfogyasztás is erőteljesebben fog visszatérni, enyhe minőségi keresletnövekedés mellett.
„A SPAR Magyarország hosszú évek óta támogatja az itthoni kis-, és családi vállalkozások által készített sörkülönlegességek piacra kerülését, mert úgy véljük, hogy a nagy nemzetközi márkák mellett fontos megmutatnunk az egyedi, új ízeket felvonultató, kis szériában gyártó, innovatív hazai sörfőzdék termékeit is. Üzletláncunk egységeiben már számos sör, a termékválaszték mintegy negyede ezekből a kisüzemekből kerül ki” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Az áruházlánc idén második esztendeje főtámogatója a Belvárosi Sörfesztiválnak, hogy segítsen népszerűsíteni a magyar kisüzemi sörfőzdék választékát, újdonságait.
A kialakult gazdasági helyzet, valamint az ebből következő megváltozott életkörülmények ellenére az áruházlánc tovább tudta növelni jelentőségét a hazai sörértékesítés terén, sőt, növekedési dinamikáját kiemelkedőnek tartják. Miközben a prémium kategóriás termékek pozíciója nem változott a SPAR-nál, addig – a gazdasági élethelyzetre reagálva – megnőtt az igény az olcsóbb termékekre.

Kurucz Dániel, a Belvárosi Sörfesztivál főszervezője szerint, ahogy megáll az elmúlt évre jellemző általános drágulás, és az árak elkezdnek korrigálni, csökkenni, úgy az impulzusfogyasztás is erőteljesebben vissza fog térni, ami középtávon enyhe minőségi keresletnövekedést hozhat magával.
Fesztiválsör és neves angol főzdék
A budapesti Szabadság téren, augusztus 29. és szeptember 3. között zajló sörfesztiválon a SPAR és INTERSPAR üzletekben kapható magyar kézműves és kisüzemi söröket kóstolhatják meg a látogatók, illetve számos külföldi prémium sört is, például idén neves angol főzdék söreit is elhozzák a szervezők.
Az esemény hivatalos söre a Festival Hippie India Pale Ale sör lesz, amit a fogyasztói igények alapján alkottak meg. „Indítottunk egy szavazást a Facebook oldalunkon, amelyen keresztül a követőink megszavazhatták, hogy milyen legyen a sör, mi pedig ez alapján elkészítettük: a fesztivál söre szalmasárga lesz, 5,6%-os, ködös, nyári IPA, virágos-gyümölcsös illattal” – tette hozzá Kurucz Dániel.
Az eddigi évekhez hasonlóan a hat napos fesztiválon a több mint 250 féle sör és sörkülönlegesség mellett Foodtruckok és koncertek is várják a látogatókat.
Fotók: SPAR Magyarország
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








