A GKI kutatása szerint a magyar lakosság 80 százaléka még nem használja aktívan a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
Eldőlni látszik a vita a telefonozó gyerekekről és szüleikről: tényleg ördögi dolgot követnek el?
Egy friss kutatás szerint azok a szülők, akik bűntudatot éreznek gyermekük képernyőidejével kapcsolatban, sokkal stresszesebbek másoknál, bűntudatuk pedig negatívan hathat a szülő-gyermek kapcsolat alakulására - számolt be a CNN.
A gyermeknevelés terén a képernyőhasználati idő kérdése évek óta vita tárgyát képezi a szülők és az egészségügyi szakemberek között. Egyesek az okostelefonok és a közösségi média potenciálisan káros hatásaira figyelmeztetnek, míg mások szerint semmi baj sincs a mértékletes médiahasználattal.
Stresszesebbek a bűntudatot érző szülők
Dr. Nathan Walter, a Northwestern Egyetem médiapszichológus docense kutatása fókuszába azt a szülői bűntudatot helyezte, amelyet a szülők gyermekeik képernyőidejével kapcsolatban éreznek. A tanulmány azt vizsgálta, hogy ez a bűntudat hogyan befolyásolja a szülő-gyermek kapcsolat alakulását és milyen hatással van a család dinamikájára.
A tanulmányból kiderült, hogy a bűntudatot érző szülők egyrészt stresszesebbek, másrészt kevésbé elégedettek a gyermekükkel való kapcsolatukkal.
A szakember a tanulmányban saját személyes tapasztalatait is megosztja: elárulja, hogy első gyermekük esetében még betartották az ajánlásokat, második gyermekükkel azonban már megengedőbbek voltak a képernyőidő tekintetében, ami náluk is bűntudathoz vezetett. A kutatás rámutat továbbá arra is, hogy a képernyőhasználat negatív hatásaira vonatkozó állítások mögötti tudományos bizonyítékok sokszor igencsak korlátozottak.
Nem szabad minden problémánkért a képernyőidőt okolni
Walter a CNN-nek adott interjújában hangsúlyozza, hogy számos esetben nem mutatható ki egyértelmű ok-okozati összefüggés a képernyőhasználat és például az alacsonyabb iskolai teljesítmény vagy az elhízás között. Sokkal inkább közrejátszanak olyan tényezők, mint a család társadalmi státusza.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szakember úgy gondolja, hogy nagy általánosságban nem kellene ennyire negatívan tekintenünk a képernyőidőre, inkább arra kellene törekednünk, hogy megtaláljuk az egyensúlyt, figyelembe véve családunk sajátosságait.
A kutató a témában való alaposabb tájékozódásra és a lehető legkiegyensúlyozottabb nézőpont megtalálására buzdítja a szülőket; mindemellett arra is felhívja a figyelmünket, hogy nem szabad stigmatizálnunk sem azokat a gyerekeket, akik képernyőt használnak, sem azokat a szülőket, akik ezt megengedik nekik. Ennél sokkal fontosabbnak tartja, hogy beszéljünk és gondolkodjunk közösen a képernyőidő problémájáról.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








