Magyarok tömegei már csak így voltak hajlandóak nyaralni idén: ők jártak nagyon jól?
A nyári utazási szezonban idén is több százezer magyar utazó gondoskodott előre a biztonságáról.
A nyári utazási szezonban idén is több százezer magyar utazó gondoskodott előre a biztonságáról.
A nyári hónapok közül az augusztus emelkedett ki a foglalások 43 százalékával, ez a tavalyi évhez hasonló trend.
A belföldi nyaralók körében idén is Siófok bizonyult a legnépszerűbb nyári úti célnak.
Az európai turizmus újra növekedési pályára állt, de a szektor előtt továbbra is komoly kihívások állnak.
A hőhullámok, erdőtüzek okozta kiesés miatt a külföldi utazások költségei az egekbe szöknek, ezért egyre kevesebben engedhetik majd meg maguknak azokat.
A magyar utazók zöme továbbra is Európán belül nyaral, elsősorban autóval, és az utazás előtt néhány nappal – vagy sokszor az indulás napján – köti meg utasbiztosítását.
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez kevésbé tükröződik.
Egy friss kutatás szerint a közösségi média nemcsak inspirációs forrás, hanem döntő tényező is az úti cél kiválasztásában.
Horvátország két éven belül megszünteti a fizetőkapus autópályadíj-rendszert, amit egy elektronikus, rendszámfelismerésen alapuló megoldás vált fel.
A szakértő szerint a probléma abból fakad, hogy sok turista túlságosan elengedi magát.
Egy jól átgondolt csomagolás rengeteg felesleges kiadástól megkímélhet bennünket.
A biztosítók ismét arra hívják fel a figyelmet, hogy nagyon erősen ajánlott a nyáron biztosítást kötni, mert nagyon sokba kerülhet, ha nem tesszük.
Az infláció, gazdasági bizonytalanság, éghajlatváltozás és geopolitikai feszültségek ellenére az európaiak háromnegyede (75%) idén is nyaralni készül.
A globális turizmus új korszakba lép: 2040-re 15 ezer milliárd dollárra nőhet az utazásokra fordított kiadás.
Az utazási kedv nemcsak növekszik, hanem változik is: egyre többen választják a „last minute” lehetőségeket, hogy spontán döntéssel, jelentős kedvezményeket szerezzenek.
Az ALDI Utazás közzétette a 2025-ös év első négy hónapjának kiemelkedő foglalási adatait, amelyek jelentős, átlagosan 33%-os utasszám-növekedést mutatnak.
A magyar utazók továbbra is a mediterrán úti célokat választják, ide kiugróan megnőtt az egyéni utazók száma.
A magyar utazók egyre inkább eltávolodnak a hagyományos európai úti céloktól, és távoli helyszíneket választanak.
Egy kutatás szerint a magyarok igyekeznek kontroll alatt tartani a kiadásaikat a külföldi utazások során.
Az all-inclusive üdülőhelyek új korszakba léptek: egyre több helyi élményt kínálnak vendégeiknek.