Az ország lakásállományának több mint 60 százaléka 1990 előtt épült.
Idén is a tűzesetektől féltik legtöbben az otthonukat a magyarok, miközben a csőtörés okoz leggyakrabban kárt. A válaszadók közel fele nem tudja, mire is terjed ki konkrétan a lakásbiztosítása, ám egyre többen védik az otthonukat biztosítással.
Nincsenek tisztában a magyarok azzal, hogy mire is terjed ki biztosításuk - derül ki az Aegon közleményéből. A biztosító felmérésének egyik tanulságos megállapítása az volt, hogy a válaszadók 44 százaléka nincs tisztában azzal, pontosan milyen káreseményekre szól a biztosítása, bár ez az arány 7 százalékkal kedvezőbb, mint a korábbi. A kutatás egyik célja éppen az volt, hogy a tudatos választásra hívja fel az emberek figyelmét: arra, hogy a modern biztosítások ma már olyan károkra is fedezetet nyújtanak, amelyekre a legtöbben nem is gondolnának, például az áramszünet miatt a fagyasztóban megromlott ételre, vagy a megbetegedett házikedvenc állatorvosi kezelésének költségeire. Érdekes adat, hogy ugyanannyian (44 százalék) érzik úgy, hogy a jelenlegi biztosításuk megfelelő, mint ahányan nem tudják, hogy mit tartalmaz a biztosításuk.
A legtöbben (41 százalék) a tűzkártól féltik leginkább az otthonukat, ezt a betörés követi, közel egyharmados aránnyal. Már a korábbi felmérésben is a tűz és a betörés vezette a rangsort, szinte hajszálra ugyanilyen arányokkal. Idén azonban az a kérdés is szerepelt a felmérésben, hogy konkrétan mi okozott kárt az elmúlt időszakban. A csőtörést ugyan csupán a válaszadók 12 százaléka nevezte meg veszélyforrásként, ám a már bekövetkezett, konkrét káreseményeknél ez végzett az első helyen (34 százalék), fej-fej mellett a viharkárral (32 százalék).
Biztosítással a válaszadók közel kétharmada (62 százalék) védi az otthonát, ami jelentős növekedés a korábbi 47 százalékhoz képest, bár az Aegon adatai szerint a lakásbiztosítási penetráció 75 százalék Magyarországon. A felmérés mostani adata egybevág a korábbi felmérések adataival, és a régiónkban kimagaslónak számít, tekintve, hogy a visegrádi országokban csak az ingatlanok harmadára-felére kötnek biztosításokat. A mostani felmérésből az is kiderült, hogy sokan (56 százalék) egészítenék ki ezt a biztosítást egyéb elemekkel: életbiztosítással és egészségügyi szolgáltatásokkal.
- emelte ki Szombat Tamás, az Aegon Magyarország vezérigazgató-helyettese, hozzátéve, hogy a tudatos szolgáltatáscsomag választás garantálhatja, hogy ki-ki maximálisan kihasználhassa a biztosítását.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
És hogy érdemes-e lakásbiztosítást kötni? Arra a kérdésre, hogy "Érte-e már bármilyen kár az otthonát?", a válaszadók több mint fele (53 százalék) válaszolt igennel - picivel még többen is mint korábban (51 százalék).
Az idei tesztet többnyire (63 százalék) nők töltötték ki. A legfiatalabbaktól (18-25 év) eltekintve - ők a válaszadók mindössze 3 százalékát tették ki - a különböző korosztályok közel azonos arányban képviseltették magukat. A válaszadók többsége (22 százalék) fővárosi vagy Pest megyei volt, de az ország összes megyéjéből érkeztek be kitöltött tesztek.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására
- Búcsúzni kényszerült az épp csak visszatérő Nadal
- Jön a KSH nagy régiós üzemanyagár-összehasonlítása - a nap hírei
- BL élőben: csúcsrangadó Manchesterben és Münchenben
- Schmidt Ádám: jó döntés volt kvalifikációs versenyeket idehozni, és a sportági szövetségeknek előre fizetni
- Átállt SZBU-st robbantottak fel Moszkvában, nem akárhogy