Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Idén is a tűzesetektől féltik legtöbben az otthonukat a magyarok, miközben a csőtörés okoz leggyakrabban kárt. A válaszadók közel fele nem tudja, mire is terjed ki konkrétan a lakásbiztosítása, ám egyre többen védik az otthonukat biztosítással.
Nincsenek tisztában a magyarok azzal, hogy mire is terjed ki biztosításuk - derül ki az Aegon közleményéből. A biztosító felmérésének egyik tanulságos megállapítása az volt, hogy a válaszadók 44 százaléka nincs tisztában azzal, pontosan milyen káreseményekre szól a biztosítása, bár ez az arány 7 százalékkal kedvezőbb, mint a korábbi. A kutatás egyik célja éppen az volt, hogy a tudatos választásra hívja fel az emberek figyelmét: arra, hogy a modern biztosítások ma már olyan károkra is fedezetet nyújtanak, amelyekre a legtöbben nem is gondolnának, például az áramszünet miatt a fagyasztóban megromlott ételre, vagy a megbetegedett házikedvenc állatorvosi kezelésének költségeire. Érdekes adat, hogy ugyanannyian (44 százalék) érzik úgy, hogy a jelenlegi biztosításuk megfelelő, mint ahányan nem tudják, hogy mit tartalmaz a biztosításuk.
A legtöbben (41 százalék) a tűzkártól féltik leginkább az otthonukat, ezt a betörés követi, közel egyharmados aránnyal. Már a korábbi felmérésben is a tűz és a betörés vezette a rangsort, szinte hajszálra ugyanilyen arányokkal. Idén azonban az a kérdés is szerepelt a felmérésben, hogy konkrétan mi okozott kárt az elmúlt időszakban. A csőtörést ugyan csupán a válaszadók 12 százaléka nevezte meg veszélyforrásként, ám a már bekövetkezett, konkrét káreseményeknél ez végzett az első helyen (34 százalék), fej-fej mellett a viharkárral (32 százalék).
Biztosítással a válaszadók közel kétharmada (62 százalék) védi az otthonát, ami jelentős növekedés a korábbi 47 százalékhoz képest, bár az Aegon adatai szerint a lakásbiztosítási penetráció 75 százalék Magyarországon. A felmérés mostani adata egybevág a korábbi felmérések adataival, és a régiónkban kimagaslónak számít, tekintve, hogy a visegrádi országokban csak az ingatlanok harmadára-felére kötnek biztosításokat. A mostani felmérésből az is kiderült, hogy sokan (56 százalék) egészítenék ki ezt a biztosítást egyéb elemekkel: életbiztosítással és egészségügyi szolgáltatásokkal.
- emelte ki Szombat Tamás, az Aegon Magyarország vezérigazgató-helyettese, hozzátéve, hogy a tudatos szolgáltatáscsomag választás garantálhatja, hogy ki-ki maximálisan kihasználhassa a biztosítását.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
És hogy érdemes-e lakásbiztosítást kötni? Arra a kérdésre, hogy "Érte-e már bármilyen kár az otthonát?", a válaszadók több mint fele (53 százalék) válaszolt igennel - picivel még többen is mint korábban (51 százalék).
Az idei tesztet többnyire (63 százalék) nők töltötték ki. A legfiatalabbaktól (18-25 év) eltekintve - ők a válaszadók mindössze 3 százalékát tették ki - a különböző korosztályok közel azonos arányban képviseltették magukat. A válaszadók többsége (22 százalék) fővárosi vagy Pest megyei volt, de az ország összes megyéjéből érkeztek be kitöltött tesztek.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








