A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A 12-15 éves korosztályban százszázalékos hatékonysággal véd az új típusú koronavírus (SARS-CoV-2) okozta betegségtől (Covid-19) a Pfizer amerikai gyógyszeripari társaság és a BioNTech német biotechnológiai vállalkozás közös fejlesztésű vakcinája a szérum klinikai vizsgálatának befejező szakaszában rögzített adatok alapján - közölte a két cég szerdán. Az Egyesült Államokban végzett úgynevezett harmadik fázisú klinikai vizsgálatban 2260 kiskorú vett részt. Az oltóanyagból 1131-en kaptak, és közülük senki sem betegedett meg. Az 1129 fős kontrollcsoportban - amelynek tagjai oltás helyett hatóanyag nélküli szert, vagyis placebót kaptak - 18 megbetegedést regisztráltak. A vizsgálatban nem csupán százszázalékos vakcina-hatékonysági arányt figyeltek meg, hanem azt is, hogy az oltás nagyon erőteljes immunválaszt váltott ki - áll a Pfizer és a BioNTech közelményében.
Terveik szerint az adatokat benyújtják az amerikai és az európai uniós gyógyszerfelügyeleti hatóságnak (FDA, EMA), kérve a készítmény alkalmazási engedélyének kiterjesztését a 12-15 éves korosztályra. Az adatokat egy rangos tudományos folyóirathoz is benyújtják, kérve a kutatási jelentés szakmai ellenőrzését és publikálását.
Hozzátették, hogy a 6 hónapos-11 éves korosztályban is vizsgálják a vakcina biztonságosságát és hatékonyságát. Az első adag oltást már be is adták az első vizsgálati csoportnak, amelybe 5 és 11 év közötti gyerekeket válogattak be. A második csoport - amelyben 2-5 év közötti gyerekek vannak - április elején kapja meg az első dózist.
A Pfizer/BioNTech-féle vakcina volt az első, amelyre forgalmazási engedélyt adtak ki az EU-ban. A két adagból álló oltások beadása tavaly karácsonykor kezdődött. A beszerzéseket a tagországok megbízásából és felügyelete mellett intéző Európai Bizottság tavaly novemberben 300 millió, január elején további 300 millió adag megvásárlásáról kötött keretszerződést a gyártókkal. A Comirnaty néven forgalmazott oltóanyagból Magyarországra már csaknem másfél millió adagot szállítottak.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Káliuminjekciókkal ölte meg magatehetetlen betegét egy pécsi ápoló
- Rövidített útvonalon közlekedik a H5-ös HÉV a hétvégén
- Már az egészségügyi rendszereket is veszélyeztetik a kiberbűnözők
- Különleges találkozója volt a magyar államfőnek
- Kétségeket is megfogalmaz az egészségügy a rajtaütésszerű ellenőrzésekkel kapcsolatban
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban