Mintegy 25-26 ezer doboz olyan szívgyógyszer került a patikákba, amelynek más volt a neve a dobozon és más a belső buborékcsomagoláson; a gyógyszergyártók szövetsége felügyeleti eljárást kezdeményezett - írta a Népszabadság szombaton.
A Nebacop nevű szer kibontás után Nebivolol Heumann 5 mg Tablettenre "változott", s bár a két név ugyanazt a hatóanyagot takarja, a gyártói szövetségek szerint ez példátlan eset, amely veszélyezteti a gyógyszer biztonságos alkalmazását. A Magyar Gyógyszergyártók Országos Szövetsége és az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete ezért felügyeleti eljárást kezdeményezett az emberi erőforrás miniszternél a forgalmazó ellen.
A forgalmazó cég áprilisban nyert az egészségbiztosító vaklicitjén, s a következő hat hónapra a Nebacop lett az egyetlen szer, amit fel lehet írni a közgyógyellátottaknak magas vérnyomásra. A cégnek azonban beszerzési gondjai adódtak, s hogy ellátási kötelezettségét teljesítse, Németországból szerzett be egy gyógyszert, amelynek hatóanyaga ugyan megegyezik a Nebacoppal, de más márkanév és német felirat szerepelt a csomagoláson. A cég ügyvezetője a lapnak azt mondta: egyeztettek az egészségbiztosítóval, és mindenben a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI) útmutatásai alapján jártak el, amikor magyar feliratú dobozba tették a gyógyszert és külön tájékoztatót mellékeltek hozzá.
A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület osztja a gyógyszergyártói szövetségek aggodalmát, s úgy véli, a hatóságoknak hasonló helyzetekben van más lehetőségük is, mint hogy aláássák a gyógyszerek biztonságossága iránti bizalmat.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








