A részvénypiac forgalma 52,9 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.
Hétfőn 10 forinttal csökkentette a benzin és a gázolaj árát a kútjain a Mol, minden bizonnyal az árrés kárára. Ezt minden hazai szereplőnek le kell követnie, amely nem akar ügyfeleket veszíteni. A Független Benzinkutak Szövetsége szerint a lépéssel a kis kutak lehetetlen helyzetbe kerülnek, eddig kb. 5 forint hasznuk volt egy liter üzemanyagon - így viszont veszteséges lenne az értékesítés. A kormány a múlt héten adott 2 hetes ultimátumot a piaci szereplőknek arra, hogy csökkentsék a régiós átlag közelébe a hazai üzemanyagárakat - különben megint központilag avatkoznak bele az árazásba.
A Mol hétfő kora délután töltőállomás-hálózatán literenként 10 forinttal csökkentette üzemanyagai kútárát - írja piaci forrásai alapján a Népszava. Mivel a nagykereskedelmi árak április 29-én nem változtak, ez egyértelműen a kutak árrésének csökkentését jelenti a lap szerint. Ebből következik, hogy ha a piacvezető lánc lépését az összes magyarországi kút leköveti, a Holtankoljak adataiból kiindulva literenként átlagosan 637 forintos benzin- és 623 forintos gázolajár várható. Azt nem tudni, hogy a szerdától érvényes, 3-3 forintos benzin- és gázolajár csökkentést is leköveti-e a Mol.
Múlt héten két hetes "ultimátumot" kaptak a hazai üzemanyagcégek arra, hogy a régiós átlaghoz közelítsék áraikat, amelyek eddig a lista tetején voltak - különben a kabinet ismét központilag avatkozik be az üzemanyagárakba. A Mol most csak annyit közölt, hogy árazásról nem nyilatkozik.
Gépész László, a kis töltőállomásokat képviselő Független Benzinkutak Szövetsége alelnöke piaci tapasztalataira hivatkozva szintén megerősítette, hogy a vezető kútlánc csökkentette árait. Hozzátette, a 10 forintos árréscsökkentést minden hazai kútnak követnie kell, amely nem szeretne ügyfeleket veszteni, ezzel viszont „nem az a Mol fog tönkremenni”, amely tavaly 568 milliárd forintos nettó profitot ért el, hanem a kis, tőkeszegény kutak, amelyek átlagos „haszna” eddig talán ha literenként 5 forint körüli összegre volt tehető.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








