A teljes tiltás helyett 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás‑csökkentést várna el a gyártóktól az Európai Tanács.
A használt és az új autók ára egyaránt nagyon elszállt 2022-ben, ezért nem is csoda, hogy jóval kevesebben vásároltak idén, mint tavaly. A HelloVidék megkérdezte Freiser Tamás, műszaki vizsgáztatással és szervizeléssel foglalkozó szakembert, hogy milyen autókkal járnak a magyarok, milyen márkákat keresnek, és milyen költségekkel kell számolniuk egy műszaki vizsga előtt. Meglepő dolgokat árult el.
2022 első felében 4 777 032 forint volt a meghirdetett használt autók átlagára a Használtautó.hu-n. A Vezess.hu adatai szerint a tavalyi átlagár még 3 989 114 forint volt, míg a 2020-ban feladott hirdetésekben szereplő kínálati árak átlaga csak 2 789 710 forint. Ez 71,3 százalékos áremelkedést jelent 1,5 év alatt. Soha ennyire drága nem volt még a használt autó Magyarországon, mint most, és ilyen mértékű áremelkedés sem sokkolta a vásárlók tömegeit ennyire rövid időszakon belül.
Ha arról beszélünk, hogy milyen szakmai állapotú autókkal közlekednek a magyar emberek, először is földrajzilag kell differenciálnunk. Az az általános tapasztalat, hogy a nyugati országrészben, ott is az északnyugati megyékben, ahol az átlagfizetések is jobbak, a legtöbb ember megengedheti magának a 4-5 éves autót, a keleti megyékben viszont gyakoribbak a 15 évesnél idősebb autók
- mondta Freiser Tamás.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








