A Toyota Motor, Japán legnagyobb autógyártó vállalata a cég történetében a legtöbb, 9,97 millió autót gyártott tavaly.
Évekig is eltarthat az autóipar talpraállása, a helyzet a járvány, a chiphiány és az ukrajnai háború miatt kaotikus.
Az autóipar jelenleg tapasztalható válsága mögött alapvetően három ok áll, foglalta össze Szécsényi Gábor. Mint mondta, ilyen helyzetben régóta nem voltak az autógyártók, hiszen sorban állás van az autókért világszerte, ez a helyzet Nyugat-Európában éppúgy, mint az Egyesült Államokban és természetesen Magyarországon is.
Azonban a koronavírus-járvány miatti zavarok álltak be a szállítási láncokban, leállt rengeteg kínai alkatrész gyártása, ami készült is, nem jutott el az autógyárakba, beütött a chiphiány, valamint az orosz–ukrán háború miatt megugró alapanyagárak és ellátási gondok az Ukrajnából érkező alkatrészek esetében. Ez utóbbi azért fáj az autóiparnak, mert egy sor európai autógyártó az elektromos vezetékeket (az úgynevezett kábelkorbácsokat) attól a két nagy beszállítótól szerezte be eddig, amelyek legnagyobb üzemüket Ukrajnában működtetik.
Ráadásul több beszállító települt Ukrajnába éppen a koronavírus miatt, ha már Kínából problémás a beszerezés, hozzuk közelebb a gyártást, de még mindig legyen olcsó, hiszen az ukrán munkaerő jelentősen olcsóbb, mint az európai
– mondta a szakértő. Mindezeken túl nem javít a helyzeten az se, hogy Kínában újra támad a koronavírus, csökken a kínai piac, és kiújultak az alkatrész-ellátási bajok is, írta az RTL.hu
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ha most érne véget az ukrajnai háború és szűnne meg Kínában a koronavírus-járvány újabb hulláma, akkor is évekig tartana az autóipar helyreállása
– mondta az Inforádióban Szécsényi Gábor. Az Autó című szaklap főszerkesztője szerint a jelenlegi állapotok közt előfordulhat, hogy akár egy évet is várni kell egy autóra.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház