Műszaki vizsga áremelés: mennyi a műszaki vizsga ára 2025 évében, a műszaki vizsga hány évente szükséges, műszaki vizsga mi kell hozzá? Tudd meg, mennyi a...
![Close up of mid-section of young Asian woman relaxing in cafe, shopping online using laptop and making mobile payment with credit card on hand. Lifestyle and technology. Comfortable and fast online shopping experience](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2022/09/1662375019-NOBG00934_lg.jpg)
Rengeteg magyar fiatalt fenyeget a FOMO karácsonykor: súlyos pénzeket költenek el most erre
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak nemet, a Mastercard felmérése szerint a Z generáció számára ezek az ajándékok inkább eszközök, amelyek segítségével elérhetik azt, amire igazán vágynak: az életre szóló élményeket.
Az európai fiatalok szerint az emlékek jobb ajándékok, mint a tárgyak: a 18–24 évesek csaknem kétharmada (63%) idén több pénzt költött élményekre, mint bármely más korosztály. A válaszadók legszívesebben egy bakancslistás úti cél meglátogatására (68%), kedvenc előadójuk élő koncertjére (53%), egy különleges vacsorára (42%) vagy egy híres szállodában eltöltött éjszakára (41%) költöttek pénzt. De nem csupán az események vonzereje motiválja őket: a Z generáció közel fele (47%) elsősorban azért költ élményekre, hogy közös emlékeket éljen át szeretteivel. Döntéseikben a FOMO (azaz a kimaradástól való félelem) is szerepet játszhat.
„Az ünnepi időszak tökéletes alkalom arra, hogy az európai vásárlók átgondolják, milyen ajándékokkal okoznak valódi örömöt a fiataloknak” – mondta Beatrice Cornacchia, a Mastercard Ázsia és a csendes-óceáni térségért, a Közel-Keletért, Afrikáért és Európáért felelős marketing- és kommunikációs ügyvezető alelnöke. „A Z generáció számára az élményalapú ajándékok nemcsak emlékezetes pillanatokat kínálnak, de lehetőséget adnak arra, hogy különleges pillanatokat osszanak meg barátaikkal és családjukkal. A Mastercardnál büszkék vagyunk arra, hogy olyan Priceless élményeket nyújtunk, amelyek összekötik az embereket, és egy életre szólnak.”
Bár a Z generáció 55 %-a szívesen nézné meg egy világhírű zenész nagyaszabású koncertjét, 43% ugyanolyan örömöt talál egy helyi művész előadásában is. 44% szívesen koktélozna egy exkluzív bárban, 50% viszont inkább egy kisebb, családi étteremben elfogyasztott vacsorára vágyik. Továbbá, a válaszadók 30%-a szívesen átélné ugyanazt az élményt többször is, különböző helyszíneken.
A Z generáció körében az utazás számít a legkeresettebb élménynek: 50%-uk szeretne többet utazni, és hajlandóak lennének erre többet is költeni. Az Y és Z generáció tagjai közül 37%, illetve 40% mondta, hogy szívesen elutazna egy olyan élményért, ami már régóta foglalkoztatja. A 18–24 évesek jelentős részét (27%) pedig leginkább a közösségi média befolyásolja az úticél kiválasztásában. Az utazás után a koncertek állnak a kívánságlista második helyén (38%), míg a harmadik helyet a gasztronómiai élmények foglalják el (31%).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 170 925 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 138 454 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 7,00%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,49%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Legyen szó ismeretlen helyek felfedezéséről, izgalmas koncertekről vagy egy különleges vacsoráról, a Z generáció olyan ajándékokra vágyik, amelyek kalandokat, kapcsolatokat és maradandó emlékeket hoznak. Ez a friss szemlélet ajándékozásban a közös pillanatokról és az ünnepi időszak valódi élvezetéről szól.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Lakásbiztosítás: te mikor foglalkoztál vele utoljára?
Sokan nem tudják, hogy a lakásbiztosításuk pontosan milyen fedezetet is nyújt, vagy mi az ingatlanuk aktuális értéke.
-
Lakásbiztosítás: milyen kár ellen véded az otthonod?
A kutatásunkban arra keressük a választ, hogy az olvasóink pénzügyileg hogyan készülnek fel az ingatlanukat érintő káreseményre.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/03/1709618963-zQFKpK6iq_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2025/01/1736496675-LXZtO72Fa_sm.jpg)
![](https://cdn.agrarszektor.hu/images/articles/lead/2024/09/1726474087-0PwxPDfj7_sm.jpg)