7 °C Budapest
Close up of mid-section of young Asian woman relaxing in cafe, shopping online using laptop and making mobile payment with credit card on hand. Lifestyle and technology. Comfortable and fast online shopping experience

Rengeteg magyar fiatalt fenyeget a FOMO karácsonykor: súlyos pénzeket költenek el most erre

2024. december 5. 12:28

Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak nemet, a Mastercard felmérése szerint a Z generáció számára ezek az ajándékok inkább eszközök, amelyek segítségével elérhetik azt, amire igazán vágynak: az életre szóló élményeket.

Az európai fiatalok szerint az emlékek jobb ajándékok, mint a tárgyak: a 18–24 évesek csaknem kétharmada (63%) idén több pénzt költött élményekre, mint bármely más korosztály. A válaszadók legszívesebben egy bakancslistás úti cél meglátogatására (68%), kedvenc előadójuk élő koncertjére (53%), egy különleges vacsorára (42%) vagy egy híres szállodában eltöltött éjszakára (41%) költöttek pénzt. De nem csupán az események vonzereje motiválja őket: a Z generáció közel fele (47%) elsősorban azért költ élményekre, hogy közös emlékeket éljen át szeretteivel. Döntéseikben a FOMO (azaz a kimaradástól való félelem) is szerepet játszhat.

„Az ünnepi időszak tökéletes alkalom arra, hogy az európai vásárlók átgondolják, milyen ajándékokkal okoznak valódi örömöt a fiataloknak” – mondta Beatrice Cornacchia, a Mastercard Ázsia és a csendes-óceáni térségért, a Közel-Keletért, Afrikáért és Európáért felelős marketing- és kommunikációs ügyvezető alelnöke. „A Z generáció számára az élményalapú ajándékok nemcsak emlékezetes pillanatokat kínálnak, de lehetőséget adnak arra, hogy különleges pillanatokat osszanak meg barátaikkal és családjukkal. A Mastercardnál büszkék vagyunk arra, hogy olyan Priceless élményeket nyújtunk, amelyek összekötik az embereket, és egy életre szólnak.”

Bár a Z generáció 55 %-a szívesen nézné meg egy világhírű zenész nagyaszabású koncertjét, 43% ugyanolyan örömöt talál egy helyi művész előadásában is. 44% szívesen koktélozna egy exkluzív bárban, 50% viszont inkább egy kisebb, családi étteremben elfogyasztott vacsorára vágyik. Továbbá, a válaszadók 30%-a szívesen átélné ugyanazt az élményt többször is, különböző helyszíneken.

A Z generáció körében az utazás számít a legkeresettebb élménynek: 50%-uk szeretne többet utazni, és hajlandóak lennének erre többet is költeni. Az Y és Z generáció tagjai közül 37%, illetve 40% mondta, hogy szívesen elutazna egy olyan élményért, ami már régóta foglalkoztatja. A 18–24 évesek jelentős részét (27%) pedig leginkább a közösségi média befolyásolja az úticél kiválasztásában. Az utazás után a koncertek állnak a kívánságlista második helyén (38%), míg a harmadik helyet a gasztronómiai élmények foglalják el (31%).

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 170 925 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el,  havi 138 454 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 7,00%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,49%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Legyen szó ismeretlen helyek felfedezéséről, izgalmas koncertekről vagy egy különleges vacsoráról, a Z generáció olyan ajándékokra vágyik, amelyek kalandokat, kapcsolatokat és maradandó emlékeket hoznak. Ez a friss szemlélet ajándékozásban a közös pillanatokról és az ünnepi időszak valódi élvezetéről szól.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. január 26. vasárnap
Vanda, Paula
4. hét
Január 26.
Nemzetközi vámnap
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33