A kartelljog hazai fejlődését járta körül a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által életre hívott Magyar Compliance Akadémia (MCA) második rendezvénye.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 milliós bírsággal büntetett egy szlovákiai webáruházat, amiért jogellenesen hirdetett elektronikus cigarettákat a magyar fogyasztóknak.
A nemzeti versenyhatóság tavaly nyáron indított vizsgálatot párhuzamosan két szlovák céggel szemben, amelyek e-cigarettákat, illetve a kiskorúak körében népszerű, ezért különösen veszélyes Elf Bar termékeket árusítottak magyar nyelvű webáruházaikban.
Az elsőként zárult vizsgálat megállapította, hogy a Yzer s.r.o. "v likvidácii" (korábbi nevén Vaper s.r.o.) cég a fogyasztókat megtévesztő módon keltette azt a benyomást, hogy webáruházának termékei jogszerűen forgalmazhatóak. Magyarországon ugyanis tiltott az elektronikus cigaretták és dohányzást imitáló elektronikus eszközök távértékesítése, valamint ízesített változataik bármilyen módon történő forgalmazása.
A versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy a tiszteségtelen gyakorlat sérülékeny célcsoportokat – így fiatalokat és kiskorúakat – is célzott, illetve a cég egyértelmű ágazati szabályozási tilalmakat sértett meg, továbbá a termékek komoly egészségügyi kockázatokat okozhatnak. Az eljáró Versenytanács így a vállalkozás éves árbevételéhez mért törvényi maximumot, 68,1 millió forint bírságot szabott ki a jogsértésért. A GVH egyúttal megtiltotta a cég számára a magatartás folytatását.
Fontos, hogy a fogyasztók, különösen a gyermek- és fiatalkorúak, illetve a szüleik tisztában legyenek azzal, hogy Magyarországon a fenti termékek internetes forgalmazása – sőt a birtoklása, azaz az online módon történő megvásárlása is – jogellenes. A GVH ezért nyomatékosan figyelmezteti a fogyasztókat, hogy ne dőljenek be a legális kereskedés látszatát keltő webáruházaknak vagy hirdetéseknek és semmiképp ne rendeljenek ilyen termékeket se Magyarországról, se külföldről – különös tekintettel azok súlyos egészségügyi kockázataira.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea