Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Nagy változás az üzletekben: ezt minden magyar vásárlónak tudnia kell, ha ruhát vagy olcsó műszaki cikket vesz
A 10 ezer forintnál olcsóbb műszaki cikkeket - mondjuk egyszerűbb kávéfőző, vízforraló -, valamint a ruhákat és cipőket vásárlók az eddiginél nagyobb “biztonságban” vannak januártól.
Most “ünnepelte” 1 éves szülinapját az új jótállási rendszer Magyarországon, amelynek keretében sávosan lettek meghatározva a kötelező időszakok. Ahogy a Tudatos Vásárlók Egyesülete már többször is beszámolt, 2021 januárjától a 250 ezer forintnál drágább termékeknél minimum 3 éves, a 100-249 ezer forintosaknál legalább 2 éves jótállást kell vállalnia az eladónak, üzletnek, boltnak. Az olcsóbbaknál pedig 1 év ugyanez.
Az előbb említett jótállási rendszer tavalyi életbe lépése után 2022-ben is érkeztek új szabályok, amelyek a legalacsonyabb árkategóriát, valamint a ruhákat és cipőket érintik. Az újdonság az, ha a vásárló minőségi kifogással él, azaz úgy véli, nem jó az adott termék, akkor az eladónak 12 hónapig kell felelősséget vállalnia, szemben a 2022 előtt érvényben lévő 6 hónapos intervallummal.
Ez a gyakorlatban a következőt jelenti: 1 évig kell vélelmezni, hogy a vásárló által felfedezett hiba már az eladáskor fennállt.
Az eladónak 1 évig kell azt bizonyítania, ha ezzel nem ért egyet, ezáltal nem szeretné javítani vagy cserélni a terméket. Tehát a vásárlók lényegében “időt” kaptak az új szabályozás révén. És jöjjön a legfontosabb, mely termékekre vonatkozik az új szabály: azokra, amelyek nem tartoznak a kötelező - a cikk elején említett sávos - jótállási rendszerbe. Vagyis például a sok reklamálás alapjául szolgáló cipők, ruhák, továbbá a 10 ezer forintnál olcsóbb elektronikai, műszaki termékek.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek
- Egy korszak véget ért: megszűnt a légiposta Németországban
- Hét órán belül két késelés Londonban - képek
- Ferenc pápa tizenkét női rabnak mosta meg a lábát
- Franciaországban minden templom elé rendőri erőket vezényelnek a húsvéti ünnepekre