Nem kizárt, hogy még három hónappal, tehát összességében még fél évvel meghosszabbítják az árkorlátozásokat.
A KSH legfrissebb statisztikái szerint ismét jócskán voltak olyan termékek, amiknek 1 év, de akár egyetlen hónap alatt is jócskán kilőtt az áruk. Éves összevetésben ilyen volt például a napraforgó étolaj, az alma vagy éppen a rizs átlagára, de 2021 februárjára az uborka kilója is brutálisan megdrágult 2021 januárjához képest. Ezen felül pedig azt is el lehet mondani, hogy a 10 legjobban dráguló termék, mind éves, mind pedig havi összehasonlításban jócskán a sokszorosa annak, mint amit a statisztikai hivatal nemzetgazdasági szinten mért.
A KSH legfrissebb jelentésében közölte, hogy a fogyasztói árak átlagosan 3,1 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben a szeszes italok, dohányáruk ára jelentősebben, az élelmiszereké és a tartós fogyasztási cikkeké az átlagost kissé meghaladó mértékben emelkedett. Ehhez képest egy hónap alatt, azaz 2021 januárjáról februárra a fogyasztói árak 0,7 százalékkal emelkedtek.
Az adatok elemzése során a Pénzcentrumon megvizsgáltuk azt is, hogy a nemzetgazdasági szinten mért átlagos infláció milyen egységnyi fogyasztói árnövekedést rejt magában az egyes termékek, illetve szolgáltatások terén. A KSH által közreadott, majdnem 100 elemet tartalmazó listából kiderült például, hogy
Ezen felül pedig még további 11 termék átlagára esett át 10 százalékon felüli áremelkedésen 2020 és 2021 februárja között. Összességében pedig azt is mondhatjuk, hogy egy esztendő alatt a top 10 csúcsdráguló termék átlagára átlagosan
A statisztikából látszik, hogy 3 legdurvábban dráguló terméken kívül a top 10-ben helyet kapott még 2 féle cigaretta, a fehér kenyér, a narancs, a Nemzeti Sport, a félbarna kenyér, és a kristálycukor is. Mutatjuk azt is, hogy e termékeknél hogyan alakult pontosan az átlagára 2020 és 2021 februárjában.
De mi történt az árakkal 1 hónap alatt?
Természetesen az éves adatokon túl kíváncsiak voltunk arra is, miként változtak az hazai árak egy hónap leforgása alatt. Éppen ezért megvizsgáltuk azt is, hogy 2021 januárja és 2021 februárja között melyik volt az a 10 termék, aminek leginkább növekedett az átlagára. A győztes
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ez volt egyébként az egyetlen olyan termék, aminek az átlagára 10 százalék fölötti dráguláson ment át, de azért 5 százalék fölötti növekedést produkált a napraforgó étolaj litere és a banán is. Előbbi átlagára 7,6 százalékkal, míg utóbbié 5,3 százalékkal lett magasabb februárra, januárhoz képest.
Ahogy látjuk, a top 3 legjobban dráguló termék mellé, a bővített, 10-es listára felfért még az autóbenzin, a citrom, a dobozos narancslé, a pasztőrözött ESL tej, a gázolaj, a fejes káposzta és a csirkemellfilé is. A top 10, egy hónap alatt legjobban dráguló termék átlagos drágulása egyébként összesen 5,3 százalékos volt, ami
Ezeknek a termékeknek az átlagára pedig a következőképpen alakult ebben az időszakban:

Brutális árcsökkenést jelentett be a Lidl: ezek a termékek akár 29 százalékkal is olcsóbbak lehetnek
Árcsökkentési programot indított a Lidl január elsejétől, melynek köszönhetően az első negyedévben már közel 400 termék ára mérséklődött.

Itt az árháborúba keveredett trappista sajt legújabb botránya: meddig etetik még ezzel a magyarokat?
Miután két év leforgása alatt a trappista sajt átlagos kilós ára több mint 100 (!) százalékkal emelkedett, márciusban elindult az árcsökkenés, ennek viszont nem mindenki...
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
-
Videó: bejutottunk a Telekom irányítási központjába: itt biztosítják, hogy viharban is legyen net
A hét minden napján, a nap 24 órájában felügyelik a Telekom teljes hálózatát és összes szolgáltatását.
-
Winelovers Grand: a borkedvelők paradicsoma (x)
A Winelovers Grand az év első borfesztiválja; Április 1-jén a borok kerülnek a középpontba a Corinthia Budapest impozáns termeiben, és ez nem áprilisi tréfa!
- Hatalmas vitát robbantott ki a főváros új közlekedési koncepciója
- Kölnből pénzelték az orosz katonákat – csak a Reuters beszámolója nyomán lépett a rendőrség
- Hosszú idő után áttör egy nagy lélektani határt a gázolaj, de a benzinesek megint rosszul járnak
- Azt hitte, ma napközben érdemben melegszik az idő? – hajnalban nagy mínuszok voltak
- Félelmetes honvédségi járművek jelennek meg a magyar utakon
- Volodimir Zelenszkij meghívta a kínai elnököt Kijevbe
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


