20 °C Budapest
Reagált a termékbotrányra a Spar, Aldi

Reagált a termékbotrányra a Spar, Aldi

2017. február 16. 15:31

A Nébih vizsgálata szerint silányabb élelmiszereket forgalmaznak Magyarországon a multik, mint Ausztriában. A Pénzcentrum körkérdést címzett a Magyarországon és több európai országban - köztük Ausztriában - is jelenlévő láncoknak. Arra voltunk kíváncsiak, tudtak-e a vizsgálatról, illetve hogyan állnak minőségbiztosítási szempontból a kérdéshez.

Vírusként terjedt a hazai sajtóban ma reggel a hír, miszerint silányabb élelmiszereket forgalmaznak Magyarországon a multik, mint Ausztriában. A Nébih 24 azonos, vagy nagyon hasonló termékmintát hasonlított össze érzékszervi tulajdonságaik, összetételük és a jelölésük alapján.

Górcső alá vették többek között a Nutellát, a klasszikus Coca-Colát, a Ritter Sport étcsokoládéját, a Manner ostyát, a Nesquick kakaóport, a Paula pudingot, a Landliebe tejberizst, az Actimel joghurt italt, és a Knorr Fix Carbonara spagettialapot is.

A botrány előkerült a mai Kormányinfón is; Lázár János begdöbbenve olvasta a híreket, és leszögezte:

Ez nagyon komoly kereskedelempolitikai és fogyasztóvédelmi kérdéseket vet fel, a kormány komolyan fog foglalkozni vele. Az élelmiszer-kiskereskedelmet uraló cégek szemetet akarnak eladni Magyarországon. Ez megdöbbentő és példátlan.

A Pénzcentrum megkeresésére ma reggel a Coca-Cola cáfolta, hogy más kólát értékesítenének Magyarországon, mint máshol. A cég szerint a különbség mindössze annyi, hogy a fruktóz-glükózszörp nem amerikai, hanem magyar kukoricából készül.

Reagált a termékbotrányra a Spar, ALDI

A Nébih vizsgálata elvileg 24 termékre terjedt ki, de a teljes listáról egyelőre nincs információnk - a sajtó csak a fentebb listázott tételeket említette név szerint. Így viszont azt sem tudni, hogy kizárólag gyártói márkák voltak terítéken, vagy a sajátmárkás szortimentek is bekerültek a hatósági mintavételbe.

A Pénzcentrum mindazonáltal körkérdést címzett a Magyarországon és több európai országban - köztük Ausztriában - is jelenlévő láncoknak. Arra voltunk kíváncsiak, tudtak-e a vizsgálatról, illetve hogyan állnak minőségbiztosítási oldalról a kérdéshez. A válaszokat szerkesztés nélkül közöljük.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A cikk csak brand termékekről ír, melyek esetekben a kereskedő nem végez semmilyen vizsgálatot, csak vásárlói vagy hatósági megkeresés esetén. A brand termékek esetében a gyártó felel a termékek hatályos jogszabályi megfelelőségéért, például a Magyar Élelmiszerkönyv, a vonatkozó EU-s és nemzeti rendeletek, vagy a specifikus jogszabályok betartásáért.

- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére a Spar kommunikációs vezetője.

Arra törekszünk, hogy vásárlóinknak minden esetben megbízható és magas minőségű termékeket kínáljunk, kedvező áron. Áruválasztékunk legnagyobb része saját márkás termékekből áll, melyek egy része a Hofer-csoport központi beszerzése által érkezik az áruházakba, egy része pedig magyar beszállítóktól. A csoportos beszerzésből érkező saját márkás termékek receptúrája, minősége a termékeket forgalmazó országok mindegyikében megegyezik. A magyar beszerzésből érkező saját márkás termékeink receptúráját a vásárlói visszajelzések, fogyasztói szokások alapján beszállítóinkkal közösen folyamatosan fejlesztjük, optimalizáljuk, ezzel biztosítva azt a magas és megbízható minőséget, amelyet vásárlóink már megszokhattak tőlünk és azt az ízvilágot, azokat a termékjellemzőket, amelyeket a magyar vásárlók keresnek és kedvelnek. A termékfejlesztés jelenti minőségpolitikánk kulcsát. Kétszeresen és háromszorosan még biztonságosabb: ezzel a mottóval fejlesztettük ki azt a minőségbiztosítási rendszert, amely minden terméket többszörösen is vizsgálatnak vet alá - a fejlesztéstől a feldolgozáson át egészen az értékesítésig. Ennek során mind az élelmiszerekre, mint pedig a non-food termékekre saját minőségi normákat határoztunk meg, amelyek részben jóval szigorúbbak a törvényi követelményeknél. Legyen szó élelmiszerekről vagy fogyasztási cikkekről - a jó minőségnek mindenki számára elérhetőnek kell lennie. Az ALDI a diszkont-elv és a minőségi igény következetes összekapcsolásának a híve

- fogalmazott a Pénzcentrum kérdéseire az ALDI Magyarország.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 17. péntek
Zsófia
37. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?