Az elmúlt hónapokban árcsökkenés vette kezdetét a globális vajpiacon. Az elemző szerint a termelés felgyorsult, ez pedig a hazai piacra is hatással lehet.
Eredetvédelmet kér a magyar rögös túróra az Európai Uniótól a Tej Terméktanács a hazai tejágazat helyzetének javítására. Az erre vonatkozó igényt a szaktárcával történt egyeztetést követően várhatóan szeptemberben vagy októberben nyújtják be - hangsúlyozta mai sajtótájékoztatóján Lukács László, a Tej Szakmaközi Szervezet és Tej Terméktanács ügyvezetője.
Történelmi hagyománya van Magyarországon a különleges technológiával előállított rögös túrónak, amelyet csak hazánkban készítenek az egész világon. A terméktanács adatai szerint a hazai tejtermelés egyötödéből, mintegy 300 millió liter tejből készül túró, és ennek mintegy fele rögös túró.
Ha sikerül az Európai Uniót meggyőzni, akkor a rögös túró lenne az első olyan magyar tejtermék, amely uniós oltalmat kapna - hangsúlyozta Lukács László. A magyar rögös túró az európai uniós eredetvédelem során oltalom alatt álló földrajzi termék, vagy hagyományos különleges termék kategóriába kerülhetne.
A hazai oltalomra vonatkozó kérést már benyújtották a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához, az uniós igényt várhatóan szeptemberben vagy októberben küldik el. Tapasztalatok szerint jelentősen javult azoknak a termékeknek a piaci pozíciója, amelyek európai uniós oltalom alá kerülnek, így a terméktanács is arra számít, hogy az eredetvédelemmel jelentősen javulhatna a hazai tejágazat helyzete.
Az eredetvédelem és a jó marketing óriásit lendíthet egy termék ismertségén, márpedig a magyar rögös túróról nem sokan hallottak eddig a nagyvilágban, sőt honfitársaink nagy részének is ismeretlen ez a kifejezés, noha találkozott már vele a boltokban Jó például szolgálhat a rögös túró népszerűsítésében az olaszok világszerte ismert eredetvédett sajtja, a ricotta. Gyakran a pecorino nevű, szintén eredetvédett sajt készítése során megmaradt tejsavóból készül, ezért sokáig mostoha szerepe volt. Színe fehér, állaga puha, íze édeskés, leginkább a mi túrónkra hasonlít, miközben nem sok köze van hozzá.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A ricotta tejsavóból készül, azt felfőzik, és a megmaradt masszát újra felmelegítik. A magyar rögös túró viszont lágy aludttejrögökből készül, az alvadékról lecsöpögtetik a savót, vagyis lényegében a szárazanyag-tartalomból készül a túró.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








