A budapesti lakosok többsége nincs tisztában azzal, mennyibe kerül pontosan egy BKV-jegy. A felmérésben megkérdezettek nagy része ennek ellenére drágának tartja a viteldíjat - írja a Népszabadság.
A BKV megbízásából a Marketing Centrum által készített felmérés alapján elmondható, hogy az elmúlt tíz év során alig változtak az utazási szokások. Az ezer megkérdezett csaknem fele rendszeresen használja a metrót, de majdnem hasonló gyakorisággal a buszt, valamint a villamost is.
27 százalék csak alkalmi metróhasználó, a többiek pedig csak elvétve használják a BKV-járműveit. A belvárosban élők gyakrabban utaznak metróval, mint a budaiak, vagy a pesti peremkerületeken lakók.
A többség azt sem tudja, mennyi az aktuális viteldíj, a válaszadók 14 százaléka még becslésre sem vállalkozott. Akik mégis megtették, általában jelentős mértékben alábecsülték a bérletek árát. A pontos árat a megkérdezettek mindössze 8 százaléka tudta.
A jegyek árának terén sem volt nagyobb mértékű tájékozottság tapasztalható, ugyanis a megkérdezettek csupán 37 százaléka tudta, hogy pontosan 230 forintba kerül a vonaljegy. Ennek ellenére a megkérdezettek 71 százaléka a saját anyagi helyzetéhez képest drágállotta a viteldíjat, a szolgáltatáshoz képest pedig 66 százalék sokallta az árat.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A megkérdezettek közül a férfiak toleránsabbnak bizonyultak a tarifákkal szemben, a nők nehezebben fogadják el azokat. A megkérdezettek 73 százaléka ennek ellenére úgy nyilatkozott, hogy ez mégsem befolyásolja az utazási szokásokat.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








