A budapesti lakosok többsége nincs tisztában azzal, mennyibe kerül pontosan egy BKV-jegy. A felmérésben megkérdezettek nagy része ennek ellenére drágának tartja a viteldíjat - írja a Népszabadság.
A BKV megbízásából a Marketing Centrum által készített felmérés alapján elmondható, hogy az elmúlt tíz év során alig változtak az utazási szokások. Az ezer megkérdezett csaknem fele rendszeresen használja a metrót, de majdnem hasonló gyakorisággal a buszt, valamint a villamost is.
27 százalék csak alkalmi metróhasználó, a többiek pedig csak elvétve használják a BKV-járműveit. A belvárosban élők gyakrabban utaznak metróval, mint a budaiak, vagy a pesti peremkerületeken lakók.
A többség azt sem tudja, mennyi az aktuális viteldíj, a válaszadók 14 százaléka még becslésre sem vállalkozott. Akik mégis megtették, általában jelentős mértékben alábecsülték a bérletek árát. A pontos árat a megkérdezettek mindössze 8 százaléka tudta.
A jegyek árának terén sem volt nagyobb mértékű tájékozottság tapasztalható, ugyanis a megkérdezettek csupán 37 százaléka tudta, hogy pontosan 230 forintba kerül a vonaljegy. Ennek ellenére a megkérdezettek 71 százaléka a saját anyagi helyzetéhez képest drágállotta a viteldíjat, a szolgáltatáshoz képest pedig 66 százalék sokallta az árat.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A megkérdezettek közül a férfiak toleránsabbnak bizonyultak a tarifákkal szemben, a nők nehezebben fogadják el azokat. A megkérdezettek 73 százaléka ennek ellenére úgy nyilatkozott, hogy ez mégsem befolyásolja az utazási szokásokat.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Átállt SZBU-st robbantottak fel Moszkvában, nem akárhogy
- Már a Jaguar elektromos autója is kínai alapokra épül a jövőben
- Fürjes Balázs: lehet, hogy a következő európai olimpiára 16 vagy akár 20 évet kell várni
- Rendőrt és tűzoltót hívtak egy berlini idősotthonba – mert nem volt elég ápoló
- Gyulay Zsolt 100 nappal Párizs előtt: az idei magyar csapat létszámban beérheti a tokióit
- Párizs 2024 – alakul a „magyaros” jóslat