A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
Rengeteg vállalkozó cserélheti hamarosan AI-ra a könyvelőjét: emberi munkára már nincs is szükség?
A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) Facebook oldalán és honlapján részletesen bemutatott szempontok alapján 2040-re várja a KKV körben a könyvelés megszűnését. A nagyvállalati könyvelés és könyvvizsgálat még néhány évtizedig fennmarad majd, de nagyrészt ehhez se kell már ember által végzett munka.
A kreatívitás, az önálló gondolkodás, a tájékozottság, a kombinációs készség és a szervezőerő továbbra is érték marad a gazdasági életben, ehhez azonban már alig kell majd lexikális tudás. A kérdéseket 2040-re a gép már gyorsabban fogja megválaszolni, mint az ember (egyes témákban ez már most is így van) - írták.
A jelenleg még fiatal, tehetséges könyvelők egy szűk köre addigra "gazdasági tréner" lesz, divatosan nevén: business coach. A könyvelőkre feszült átmeneti évtizedek várnak, sokan már menet közben feladják majd. Az MKOE - mint a szakma legnagyobb független érdekvédelmi szervezete - lehetőségei szerint, mindent elkövet, hogy a könyvelői szakmát felkészítse, támogassa, és érdekeiket képviselje - áll a közleményben. Az ügyfeleket, munkáltatókat arra kérik, hogy november 10-én, vasárnap emeljék a poharukat a könyvelőjükre.
November 10-e a számviteli szakemberek, egyben a könyvelők nemzetközi világnapja
A Kulcs-Soft hazai vállalkozókat kért fel, hogy osszák meg a közvéleménnyel, miért hálásak idén a könyvelőjüknek. A cég tapasztalatai szerint a könyvelők sokszor rendkívül nagy időnyomás alatt jelentős munkaterhelésnek vannak kitéve. Ráadásul a könyvelőkkel szembeni legfontosabb elvárás a precizitás és a változó adózási szabályok folyamatos követése, tudásuk naprakészen tartása.
Könyvelőnek lenni hatalmas felelősség, egy kkv életében a legfontosabb üzleti döntések múlhatnak azon, hogy a könyvelő sokszor személyes áldozatokat vállalva időben adatot szolgáltasson a vállalkozónak. Illőnek gondoljuk, hogy a vállalkozók legalább évente egyszer kifejezzék hálájukat a könyvelőjük felé, akiknek köszönhető a cégek pontos adminisztrációja, pénzügyeik gördülékeny bonyolítása
– hívta fel a figyelmet Szabó Ervin, a Kulcs-Soft vezérigazgatója. A cég hazai vállalkozó partnerei közül keresett meg néhányat, akik örömmel vállalták, hogy egy-egy videós történetben osszák meg elismerésüket saját könyvelőjükkel kapcsolatban. A többek között cukrászdát, ruhaboltot, vagy éppen szállodákat fenntartó vállalkozók kisvideóit felhasználva indított online kampányt a cég a könyvelők világnapjára időzítve. Egyúttal várják a könyvelős történeteket a hazai vállalkozóktól, a beérkező legjobb, legkifejezőbb történeteket pedig feldolgozzák és megismertetik a közösségi médiában - áll a közleményben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Miért november 10-e?
Idén lesz kereken 530 éve, hogy Velencében megjelent Luca Pacioli forradalmi műve, a „Summa de arithmetica, geometrica, proportioni et proportionalita”, vagyis „Az aritmetika, a geometria, az arányok és árnyalatok összefoglaló tárgyalása”. Az 1494. november 10-én napvilágot látott, több mint 600 oldalas műben mutatta be a szerző a kettős könyvvitel rendszerét, és ezzel számottevő szerepet játszott a világ gazdaságának kereskedelmi és ipari fejlődésének.
Emiatt választották a 2008. évi könyvelői konferencián november 10-ét a számvitel és a könyvelők világnapjának, amelyet a Nemzetközi Könyvelői Unió (International Federation of Accountants, IFAC) szervezett. A világnap célja a szakma megbecsülésének növelése és a könyvelési szakmában dolgozók munkájának elismerése, így a döntés mögött szakmai szervezetek és könyvelők közösségeinek támogatása áll.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








