A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Rekordmennyiségű közösségi kampány (14) fut egyszerre a nem egészen egy éves első ilyen hazai platformon, a Brancson, illetve rekordidő alatt, 10 munkanap alatt összejött a 100%-os kampánycél egy játékfilmnek. Hogy még több ilyen hazai történet lehessen, a 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt.
A termékcélú közösségi finanszírozás lényege, hogy komoly bizalmat szavaz a vásárló/támogató egy projektnek, hiszen azelőtt vásárolja meg a terméket/szolgáltatást, hogyan az létrejött volna. Sőt, igazából ezeknek a vásárlásoknak köszönhetően jönnek létre ezek a projektek. Az USA-ban már az emberek 60-70%-a használja ezt az értékesítési és finanszírozási formát, hazánkban ez még csak 10-15%. Ezért is komoly szó, hogy ez már nem egész egy év alatt a 18. sikeres kampány a Brancson.
Rekordszám és rekordidő, meglesz a rekordösszeg is?
A Brancson eddig 20 nap volt a rekord, amikor is tavaly a Birsbirtok kampánya nem egész 3 hét alatt elérte a kitűzött 1 milliós célt, végül pedig 231%-on zárt. Átlagosan 40-60 nap alatt zárnak a kampányok, ezért is nagy szó a 10 munkanap alatt 100% fölé forduló One More Like játékfilm sikere.
A Brancs indulása óta átlagosan 5-6 kampány futott eddig egyszerre. Az organikus növekedésnek és a folyamatosan érkező sikerkampányoknak köszönhetően egyre nagyobb az érdeklődés és egyre több kampány indul el az oldalon. Ennek köszönhetően most 10 új kampány fut és 4 korábbi sikeres projekt is elérhető már az oldal Sikerpiacán.
Az eddigi legmagasabb összeget a 3D nyomtatóhoz PET-palackból újrahasznosított alapanyagot gyártó Refilamer érte el, amely több mint 4 millió forintot gyűjtött az első vásárlóitól. De a közösségnek köszönhetően indította el értékesítését sikeres kampánnyal a nemrég 3 cápát is kifogó Cseles felnőtt szörp, a legutóbbi POKET kötet, Zubreczki Dávid Balatoni Templomséták könyve, a digitális névjegykártya forradalmasítója, az Urilcard mobiltagje, a provokatív politikai társasjáték a TrumpifyME vagy a Molnár Piroskát és Vilmányi Benetet is soraiban tudó Csendes éj mozifilm. De voltak már sikeres jótékonysági kampányok is, mint az űrutazást gyermekeknek bemutató Spacebuzz, a digitális oktatást promotáló Robokaland vagy egy Madárodú projekt is.
Csavar a Brancs történetében, hogy szeretnének évente többszáz hasonló sikeres projektet megvalósítani, ezért maguk is közösségi tőkegyűjtést indítottak, amikor is bárki már pártízezer forinttal lehet a magyar úttörő projekt tulajdonosa. A már biztosan sikeres közösségi kampányban már több mint 120-an – köztük 9 korábbi sikeres kampánygazda - éltek a lehetőséggel és még néhány napig lehet hozzájuk és ezekhez a projektekhez csatlakozni.
Hozzájuk társult a napokban Balogh Petya újonnan indított cége a STRT is, de a tulajdonosi közösség tagja több ismert startup szereplő Csillag Péter, Verő Barbara és Szakacsits Szabolcs is.
Hogyan működik a közösségi finanszírozás?
A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a jutalom alapú közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és 2022-ben megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legfrissebb innovációit, termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg, azaz az első vásárlóknak köszönhetően tud piacra lépni az adott vállalkozás vagy projekt.
Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal - azaz a közösség erejével - gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét. A Brancs közösségéhez bárki csatlakozhat ötletgazdaként vagy vásárlóként is. A platform az üzleti projektek mellett jótékony célokat is támogat, így van lehetőség arra is, hogy fontos társadalmi ügyek kapjanak nagyobb visszhangot.
A projektek vásárlói biztonságban érezhetik magukat, hiszen a külföldi minta szerint alkalmazott “mindent vagy semmit” elv alapján egy kampány csak abban az esetben tekinthető sikeresnek, ha az adott kampány időszakon belül elérte a kitűzött célösszeget. Ha ez nem teljesül, a vásárlók visszakapják a befizetett összeget, de dönthetnek akár úgy is, hogy ezzel egy másik kampányt támogatnak.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Lovaskocsi ment a csatornába, megfulladtak az állatok
- Orbán Viktor segít a budapesti Fidesz-jelölteknek
- A magyar csatár örülhet, de a csapata szomorú
- Edzője elmondta, mi kell ahhoz, hogy az új magyar úszócsillag döntőbe jusson Párizsban
- Jól nézze meg, hogy kire szavaz, simán lehet külföldi polgármestere
- Varga Mihály videón beszélt a nyugdíjak emeléséről