Egyre több helyen tiltakoznak a túlzott turizmus ellen, a jelenség azonban nem új keletű.
Tömegeket, évente már tízezreket vonz a városi turizmus új formája Budapesten, ahol számos cég kínál tematikus sétákat azok számára, akik testközelből szeretnék megismerni a főváros kevésbé ismert oldalát - írja szerdai számában a Világgazdaság.
Az utóbbi években igen népszerűvé váltak a Budapest történelmének, kultúrájának egy-egy szeletét szakértő vezetésével bemutató tematikus városi túrák. A Világgazdaság által megkérdezett cégek többezres, összességében tízezres éves látogatószámról számoltak be a lapnak, a nagyobb forgalmat lebonyolító vállalkozásoknál átlagosan az év minden napjára jut legalább egy szervezett séta.
Már egy színházjegy árából részt vehetünk a jellemzően pár órányi alternatív városnéző programok valamelyikén, a sétajegyek ára 2-5 ezer forint. Az átlagosan 15-20 fővel induló túrák résztvevői többnyire a városi, 30 év feletti, magasan képzett, kultúrafogyasztó közönség soraiból kerülnek ki. A sétaszervező cégek egybehangzó tapasztalata szerint a nőket jobban vonzzák a minőségi városélményt kínáló tematikus túrák. A Hosszúlépés. Járunk? sétaszervező cégnél a túrázók háromnegyede nő, de a többi cég is hasonló arányokról számolt be.
Népszerűek az étel- és italkóstolással egybekötött gasztroséták. A másik kedvelt irányzatot azok a különleges épületbejárások képviselik, amelyek alkalmával olyan helyekre is bejuthatnak a résztvevők, amelyek egyébként nem vagy csak ritkán látogathatók.
A sétanaptár tavasszal és ősszel legsűrűbb, emellett még a karácsonyi szezonban emelkedik a forgalom. A különösen a nyári hónapokban fellendülő külföldi turizmusból is igyekeznek profitálni a városi túracégek, de továbbra is elsősorban a hazai közönséget célozzák meg.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


