Az internet fejlődését követők régóta tisztában vannak már azzal, hogy a jövő a felhasználók által generált tartalomé, ez vonzza a legtöbb látogatót és idővel jelentős bevételtermelő potenciált tud felmutatni. Jelen írásunkban megpróbáljuk összefoglalni, miként kereshet pénzt egy olyan blogger, aki sikeres a látogatószerzésben és kicsit tovább tud tekinteni a Google AdSense blogba építésén.
Látogatottság nélkül nem megy...
A tartalom pénzzé tételéhez elengedhetetlen, hogy valaki lássa is azt és ez a blogoknál sincs másképp. Önmagában persze a látogatottság még nem elég az igazán jelentős bevétel eléréséhez, ez megkövetel némi pluszt, ahogy később látni fogjuk. Egy sokak által olvasott blog tulajdonosa a legalapvetőbb módon úgy tud pénzt keresni, hogy kihelyezi oldalára a Google kattintás alapú hirdetési rendszerének, az AdSense-nek a felületét. Az AdSense a blogban található kulcsszavakhoz releváns hirdetéseket társít, majd ha a blog látogatói rákattintanak ezekre, akkor a blogger pénzt keres.
A teljesen kezdő blog-tulajdonosok számára tökéletes megoldás lehet a Google-lel történő hirdetési együttműködés, hiszen ekkor soha senki nem tesz majd megjegyzést akkor sem, ha nem érkeznek kattintások a szponzorált linkekre, egyszerűen csak pénz sem jön ebben az esetben. A Google AdSense panelnek mindenképpen van helye egy olyan blogban, melynek tulajdonosa nem tervezi, hogy valami sokkal mélyebbre ható, értékesebb oldalt hoz létre, ekkor ugyanis gyakran többet veszíthet az idegen hirdetések megjelentetésével, mint amit nyer velük. Lássuk, mi lehet a következő szint!
Légy véleményvezető: durván megfizetik!
Marketing szempontból egyre inkább felértékelődnek azok a személyek, akiknek a véleményére számos ember kíváncsi egy adott termékkörrel kapcsolatban. Minél többfajta termék jelenik meg egy adott kategóriában és minél magasabb szintűek, komplexebbek, a hétköznapi emberek számára nehezen értékelhetőek ezek, annál inkább felértékelődik a véleményvezetők szerepe, hiszen sokan az általuk alkotott és kommunikált kép alapján hozzák meg vásárlási döntéseiket. Egy olyan blog-tulajdonos, aki saját kategóriájában véleményvezetővé tud válni, rendkívül értékes a marketingesek számára, azaz direktben őt próbálják megcélozni, mivel rajta keresztül számos potenciális vásárlót elérnek. (Egy-egy témában persze számos véleményvezető létezhet, akiknek a szavára adott csoportok adnak.)
Emlékezetes eset volt, amikor az Acer új laptopjait véleményvezető bloggereknek adta ki tesztelésre és nem kérte vissza őket tőlük, mintegy jelezve, hogy némi pozitív, vásárlásserkentő kritikát szívesen olvasna cserébe.
Akadnak persze olyan véleményvezetők is, akik kifejezetten egyes szolgáltatók partnerprogramjainak részesei, azaz jutalékot kapnak minden egyes eladás, regisztráció után. A tapasztalatok szerint azok a blogok a legsikeresebbek, ahol az affiliate típusú megjelenéseket, ajánlott linkeket a tartalomba ágyazva sikerül megjeleníteni. Amennyiben valaki erre vállalkozik, akkor veszélyes lehet emellett Google AdSense hirdetéseket is megjelenítenie, hiszen többet veszít azzal, ha elkattintanak az oldaláról és nem sikerül az értékesítés, mint amit nyer az egy klikkért kapott hirdetési bevétellel.
A gyakorlatban ez a sikeres tartalom és értékesítés integráció úgy valósulhat meg, hogy például egy számítástechnikai témában blogoló leírja élményeit egy általa kipróbált programmal kapcsolatban, melyre "egész véletlenül" egy őt azonosító, affiliate linkkel hivatkozik, így ha látogatói végül megveszik a szoftvert, akkor jutalékot kap.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Érdekes modell a bloggerek krémjének
Mivel a véleményvezetők szerepe felértékelődik, egyes hirdetők a jutalékok felkínálása helyett sokkal közvetlenebbül, (ám a bloggerek számára nem feltétlenül kedvezőbben) szeretnék ösztönözni a termékeikkel kapcsolatos post-ok létrejöttét. Érdekes üzleti modell alapján működik a PayPerPost.com, mely gyakorlatilag a blog-tulajdonosok és hirdetők egymásra találását segíti. Az oldalon a bloggerek regisztrálhatnak, hogy milyen kategóriában hajlandók hirdetést, fizetett post-ot közzétenni. A hirdetők megkereshetik a regisztrált blog-tulajdonosokat és megpróbálhatnak előre megírt post-ot kihelyeztetni velük, vagy éppen csak a témát és a hangnemet megadva íratni a termékükről egy bizonyos összeg fejében. A pénzmozgás ebben az esetben PayPal-on keresztül történik, a felek pedig a PayPerPost felhasználói felületén alkudozhatnak is egymással a tarifát, illetve a hirdetés tartalmát illetően.
Amennyiben egy hirdető nem erőlteti rá saját akaratát a bloggerre, hanem meghagyja annak egyedi stílusát, minden bizonnyal meglehetősen költséghatékonyan juthat értékes véleménybefolyásoló írásokhoz, melyek optimális esetben nem is keltik reklám látszatát.
Fizetnek, csak írj! Ne dőlj be mindennek...
Mivel a blogolás egyre elterjedtebb és rengetegen látnak üzleti lehetőséget benne, az sem ritka, hogy egyes portálok fizetnek, hogy náluk blogoljunk. Hazánkban ez nem éppen elterjedt, a külföldről kínált lehetőségeket pedig érdemes tüzetesen átnézni, sok helyen ugyanis garantálnunk kell bizonyos látogatottsági szintet és bevétel-megosztós konstrukcióba csábítanak. A legtöbb esetben, ha hozzuk az adott látogatottsági szintet, akkor magunk is kereshetnénk annyit, amennyit a szolgáltatók kínálnak. Akad olyan konstrukció is, melyben heti 3 postot vállalva havi 90-100 dollárt kereshetünk, ekkor azonban az esetlegesen beeső hirdetésekből befolyó pénz a szolgáltatóé. Érdemes átgondolni a dolgokat, mielőtt elkötelezzük magunkat, egy sikeres partnerprogramos együttműködésben ugyanis tranzakciónként is megkereshetjük a máshol egy hónapra kínált summát. Minden a blog tartalmától és látogatottságától függ, összességében azonban látogatók nélkül lehetetlen a pénzügyileg életképes fennmaradás.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








