Osztrák belügy: Ausztria meghosszabbítja az ellenőrzéseket Magyarországgal és Szlovéniával közös határán.

A gazdasági bizonytalanság, a geopolitikai feszültségek és az amerikai elnökválasztás ellenére az utazási kedv továbbra is erős, de új irányokat vesz.
Az utazási szektor szakértői már most előrejelzéseket készítenek a 2025-ös év várható trendjeiről. A felmérések, felhasználói viselkedés és előfoglalások alapján kirajzolódó trendek nemcsak az iparág új ötleteit mutatják be, hanem azt is jelzik, hogyan és miért fogunk utazni a következő évben. A gazdasági bizonytalanság, a geopolitikai feszültségek és az amerikai elnökválasztás ellenére az utazási kedv továbbra is erős, de új irányokat vesz.
Jenny Southan, a Globetrender vezérigazgatója szerint az emberek azért vonzódnak a trendekhez, mert azok struktúrát és megértést nyújtanak egy egyre összetettebb világban. Az utazási trendek pedig útmutatást adnak a körülöttünk lévő világgal való kapcsolatfelvételhez - jelentette a BBC.
Jasmine Bina kulturális futurista úgy véli, a trendek mélyebb vágyainkat tükrözik:
Az utazási trendek ablakot nyitnak arra, hogy mire vágynak az emberek valójában, amikor a mindennapi élet szabályait felfüggesztjük. Jelenleg azt szeretnék, hogy átváltoztatva érezzék magukat.
- A 2025-re előrejelzett legfontosabb trendek között szerepel a "noctourism", vagyis az éjszakai turizmus térnyerése. Ez magában foglalja a késő estig nyitva tartó múzeumokat, a biolumineszcens strandokat és az északi fény megfigyelését. A naptevékenység 2025-ben várhatóan csúcsra ér, ami kivételes sarki fény megfigyelési lehetőségeket teremt.
- A "calmcations", azaz a nyugalomra összpontosító üdülések továbbra is népszerűek maradnak. Az Egészségügyi Világszervezet szerint a zajszennyezés komoly egészségügyi probléma, ezért egyre több utazó keres csendes menedékhelyeket és technológiamentes pihenőhelyeket.
- Az utazásszervezésben egyre nagyobb szerepet kap a mesterséges intelligencia. Az Amadeus felmérése szerint ügyfeleik közel fele tervezi, hogy 2025-ig prioritást ad a generatív AI-nek az utazástervezésben. Ugyanakkor a Z generációs utazók körében nő az érdeklődés a hagyományos nyomtatott prospektusok iránt is.
- A digitális kiégés ellensúlyozásaként erősödik a valós életben történő kapcsolatteremtés iránti igény. Ennek megfelelően nő a csoportos és szóló utazási lehetőségek kínálata, amelyek új barátságok kialakulását segítik elő.
- Az overtourism problémája miatt egyre népszerűbbek az úgynevezett "off-the-beaten-track" úti célok. A Byway szerint "az emberek ott akarnak utazni, ahol teljes szívvel fogadják őket". Ennek jegyében olyan kevésbé ismert helyszínek kerülnek előtérbe, mint Üzbegisztán vagy az afrikai szigetek.
- Az éghajlatváltozás hatására megjelenik a "coolcations" trend: a nyári hónapokban egyre többen választják az észak-európai országokat a mediterrán térség helyett. Emellett a szafari utazások időzítése is változik a megváltozott éghajlati minták miatt.
- Végül, de nem utolsósorban erősödik a nosztalgia-turizmus. Az ezredfordulósok középkorba lépésével újraélednek a gyermekkorukban kedvelt üdülési formák, mint például a felnőtt nyári táborok vagy az európai kempingezés.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


