Az Év Egyeteme az innovativitás kategóriájában a Szegedi Tudományegyetem lett 2025-ben.

Bár a járványhatás lassan kezd kikopni a turizmusból, azért a külföldi utazásokat nézve bőven van mit behozni a pandémia előtti szinthez képest - derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet idei első negyedévben készített felméréséből az derül ki, hogy a 30-59 éves korosztály legalább ötnapos külföldi utazást tervező tagjainak 68 százaléka nyáron utazna. A KSH adatai szerint a múlt év második és harmadik negyedévében 4,2 millió alkalommal utaztak több napra külföldre a magyarok, szemben a 2019 hasonló időszakára jutó 5,5 millió utazással.
Bár a turizmus elindult a járvány utáni mélypont utáni emelkedőn, még közel sincs olyan jó formában, mint a járvány előtt. Ebben szerepet játszhat az is, hogy az árak emelkedése miatt a reálbérek negatív tartományba kerültek, így csökkent a magyarok vásárlóereje.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) összeállításából kiderül, hogy 2022-ben, a nyári hónapokat is magában foglaló második és harmadik negyedévben a magyarok közel 4,2 millió alkalommal voltak többnapos külföldi utazáson, ami 25 százalékkal maradt el 2019 azonos időszakától. Az még kérdés, hogy az idei idegenforgalmi szezonban a csökkenő vásárlóerő mennyire fogja vissza a magyarok utazási kedvét: egyes hírek szerint 40%-kal kevesebb eddig a vendég a magyar tenger partján.
A K&H első negyedévben ismétlődő jelleggel végzett kutatása szerint a 30-59 évesek hatoda tervez legalább ötnapos külföldi utazást az idén. A tavalyi évhez hasonlóan nagy többségük - 69 százalékuk – elsősorban a nyári hónapokban utazna külföldre. Emellett 9 százalékuk már az első negyedévben is letudta ezt az utazást, míg 10, illetve 12 százalékuk a harmadik vagy a negyedik negyedévben kerít sort rá, esetleg ismételten is.

Fejvesztve menekülnek a turisták, kitört az Etna Szicíliában: mi lesz a már lefoglalt nyaralásokkal?
A Szicília keleti részén található Etna vulkán újra kitört, fekete füstöt bocsátva ki, ami akár 6400 méter magasságba is felszállhat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


