Egyetlen döntéssel borulhat az évek óta vitatott balatoni beruházás. A veszprémi kormányhivatal ugyanis elutasította a balatonföldvári Nyugati strandra tervezett kikötő engedélykérelmét.
Az utószezonban eddig 230 ezernél is többen utaztak le vonattal a Balatonhoz, vagy onnan haza, esetleg a tóparti állomások között. Ez a tavalyi szeptembert tekintve 27 százalékkal több utast jelent, de még a járvány előtti azonos időszakokhoz képest is 22,5 százalékkal többen választották ezt az utazási módot. Május és szeptember között pedig 3 millióan szálltak ezen a szakaszon vonatra – számolt be a MÁV.
A fejlesztéseknek köszönhetően idén az ország minden korábbinál több régiójából lehetett átszállás nélkül eljutni a Balatonhoz, miközben a legnagyobb tavunk mindkét oldalán éjjel-nappal jártak a vonatok. Az elő- és a főszezonhoz hasonlóan az utószezonban is rekordsokan választották a MÁV-START járatait, hogy eljussanak a Balatonhoz, nyár végén a déli partra közel 159 ezren, míg az északira csaknem 72 ezren utaztak. A teljes nyári szezon alatt megközelítőleg 39,4 százalékos volt utasok számának növekedése 2021-hez képest, a 2019-es eredménynél pedig nagyjából 36,8 százalékkal jobb az eredmény. Nem meglepő módon a legnépszerűbb desztinációk idén is Balatonfüred, Zamárdi, Siófok és Balatonlelle volt.
A MÁV információi szerint az utasok többsége a jegyét online felületen vásárolta meg: az utazók 24 százaléka a MÁV applikációban, 13,7 százaléka az interneten, 15 százalékuk pedig, az 5 százalék kedvezményt biztosító automatából vásárolt, beleértve az idén a főszezon elejére több tóparti állomásra és megállóhelyre is telepített 37 jegy- és bérletértékesítő eszközt.
A Balaton 24/72 napijegyekből – amik leginkább a Balaton körüli utazást könnyítik meg, hiszen egyaránt érvényesek Volán-buszokra és a vonatokra – idén 5700 darabbal több kelt el, mint tavaly. Összesen 37775-en választották ezt a konstrukciót.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








