A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Még mindig nem sikerült visszakapaszkodnia a BKK jegybevételeinek. A vezérigazgató szerint "háborús finanszírozási helyzet" van, az önkormányzati cégeket nem időarányosan, hanem likviditási alapon finanszírozza a főváros. A dugódíjról elmondta, nincs meg a törvényi háttere, és csak egy komplex csomag részeként lenne megvalósítható. De valamit tenni kell az ügyben, mert Budapest nem bír el ennyi autót.
A BKK ősszel a 2019-es jegyárbevétel 75 százalékára kapaszkodott vissza, de még így is 24 milliárd forint esik ki a gazdálkodásából - nyilatkozta Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Népszavának. Az interjúban Walter többek között arról beszél, hogy folynak kampányok az utasok visszacsábítására, de az iskolakezdésre így is csak a járvány előtti szint háromnegyedére sikerült visszakapaszkodni.
Mint Walter Katalin kifejtette, "háborús finanszírozási helyzet" van, az önkormányzati cégeket nem időarányosan, hanem likviditási alapon finanszírozza a főváros, a BKV várja, hogy a kormány jóváhagyja a 300 busz vásárlására vonatkozó hitelkérelmét.
Arról is beszélt, hogy zajlik a Futár applikáció megújítása, szeptembertől a HÉV-ekről is valós idejű információkat kapnak az utasok, a következő pár hétben pedig az elővárosi vonatok is megjelennek a rendszerben, a programot össze akarják kötni a Bubival és az autómegosztó szolgáltatásokkal.
A budapesti dugódíjról a vezérigazgató elmondta, hogy annak nincs meg a törvényi háttere, és csak egy komplex csomag részeként lenne megvalósítható. Jelenleg nem is dolgoznak a bevezetésén, de előbb utóbb tenni kell valamit, mert Budapest nem bír el ennyi autót.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








