Ha rendszeresen vezetsz a magyar autópályákon, ne habozz: itt az idő, töltsd ki a Pénzcentrum legújabb kvízét és tedd próbára tudásodat! Vajon hány kérdésre tudod...

Még mindig nem sikerült visszakapaszkodnia a BKK jegybevételeinek. A vezérigazgató szerint "háborús finanszírozási helyzet" van, az önkormányzati cégeket nem időarányosan, hanem likviditási alapon finanszírozza a főváros. A dugódíjról elmondta, nincs meg a törvényi háttere, és csak egy komplex csomag részeként lenne megvalósítható. De valamit tenni kell az ügyben, mert Budapest nem bír el ennyi autót.
A BKK ősszel a 2019-es jegyárbevétel 75 százalékára kapaszkodott vissza, de még így is 24 milliárd forint esik ki a gazdálkodásából - nyilatkozta Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Népszavának. Az interjúban Walter többek között arról beszél, hogy folynak kampányok az utasok visszacsábítására, de az iskolakezdésre így is csak a járvány előtti szint háromnegyedére sikerült visszakapaszkodni.
Mint Walter Katalin kifejtette, "háborús finanszírozási helyzet" van, az önkormányzati cégeket nem időarányosan, hanem likviditási alapon finanszírozza a főváros, a BKV várja, hogy a kormány jóváhagyja a 300 busz vásárlására vonatkozó hitelkérelmét.
Arról is beszélt, hogy zajlik a Futár applikáció megújítása, szeptembertől a HÉV-ekről is valós idejű információkat kapnak az utasok, a következő pár hétben pedig az elővárosi vonatok is megjelennek a rendszerben, a programot össze akarják kötni a Bubival és az autómegosztó szolgáltatásokkal.
A budapesti dugódíjról a vezérigazgató elmondta, hogy annak nincs meg a törvényi háttere, és csak egy komplex csomag részeként lenne megvalósítható. Jelenleg nem is dolgoznak a bevezetésén, de előbb utóbb tenni kell valamit, mert Budapest nem bír el ennyi autót.

Nagy szigor élesedhet a Balatonnál júniusig: ez a 43 település érintett, az idei szezon már más lesz
Az új Vízparti Terv hatálya az érvényben lévő régi szabályozáshoz képest 16 négyzetkilométerrel nőtt.

Brutál bírságok a Ryaniarnél: erre figyelj, ha nem akarsz 300 ezer forintot fizetni felszállás előtt
Egy londoni utas nemrég arról számolt be, hogy többé nem utazik a Ryanairrel, miután 75 eurós (kb. 29 000 forint) büntetést kellett fizetnie bőröndje miatt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Még idén elérheti a százmilliárdos álomhatárt ez a magyar étrend-kiegészítő gyártó
Lévai Bálintot, a BioTechUSA vezérigazgatóját és társtulajdonosát kérdeztük.
-
Megtérülhet egy csúcskategóriás robotporszívó? A Dreame X50 Ultra Complete válasza meglepő! (x)
Elsőre két dologgal érdemes tisztában lennünk! Az első kérdés, hogy Ön olyan átlagos háztartások közé tartozik-e, amelyek évente több száz órát töltenek takarítással? A második kérdés, hogy mennyit ér Önnek a szabadidő?
-
Minőség és hagyomány a Gyulahúsnál a kiváló termékekért (x)
A Gyulahús Kft. Gyulai Pokol szalámija kiérdemelte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet, bizonyítva a tradicionális gyártás kiválóságát.
-
Állampapír? Globális piacok? TBSZ? - A szakértő válaszol (x)
A Lightyear befektetési platform március 5-én webináriumot szervezett az állampapírokról és a tartós befektetési számla (TBSZ) előnyeinek kihasználásáról.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


