200 milliárd felett volt a Posta árbevétele tavaly úgy, hogy több mint kétezerrel kevesebben dolgoznak az állami cégnél.
A legtöbb lengyel a Balatonhoz és Kelet-Magyarországra utazik2020-ban Lengyelország a harmadik legfontosabb küldőpiacunk volt, köszönhetően többek között annak is, hogy a V4 országokból az év második felében is könnyebb volt a beutazás. A lengyelek elsősorban a vidéki Magyarországot kedvelik, különösen a Balatont és a keleti országrészt, ahol átlagosan 3 éjszakát töltöttek el egy szálláshelyen.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján 2020-ban Lengyelország a 3. helyen állt Magyarország küldőpiacainak rangsorában. A lengyel vendégérkezések 60%-a, míg a vendégéjszakáik 80%-a köthető vidéki desztinációkhoz, ahol átlagosan 3 éjszakát töltöttek el egy-egy szálláshelyen. Leginkább a magán- és egyéb szálláshelyeket (40%) kedvelték, de továbbra is népszerűek körükben a kempingek (17%) és a szállodák közül pedig a három csillagosak (15%).
2020-ban a Lengyelországból érkező vendégek 60%-a férfi volt. Korösszetétel alapján a legtöbben a 18-34 és a 35-44 éves korosztályból (30-30%) érkeztek, a 18 év alattiak aránya 20% volt a lengyel vendégek között tavaly. Lengyelországból a legtöbben a déli tartományból (10%) érkeztek, legfőbb küldővárosok Varsó (13%) és Krakkó (11%) voltak.
2020-ban a lengyel turisták több, mint 3 milliárd forintot költöttek Magyarországon szálláshely-szolgáltatásra, a legtöbbet a 35-44 év közöttiek, több mint 961 millió forintot. Az egy fő esetében egy éjszakára eső átlagos szállásdíj a 35-44 és a 45-54 évesek körében is 9-9 ezer forint volt, míg az átlagos szállásdíj-költés összege 8 ezer forint.
A lengyelek körében 2020-ban a Balaton térsége (29%), Debrecen és térsége (24%), valamint a Mátra—Bükk térség (19%) volt a legnépszerűbb. A Lengyelország déli régiójából érkezők legnagyobb arányban (32%) Debrecen térségét vagy a Balaton térségét (28%) keresték fel. A Lengyelország keleti régiójából érkezők számára is Debrecen és térsége volt a legvonzóbb (43%), majd a második legnépszerűbb turisztikai térség körükben a Mátra—Bükk (22%) volt. A lengyelek által 2020-ban leglátogatottabb városok Budapest, Hajdúszoboszló és Siófok voltak. A mobilcella adatok azt mutatják, hogy a fővárosban a Várnegyedbe, a Parlamenthez és a Hősök terére látogattak el.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml