A Tesco stratégiai partnerségre lépett a francia Mistral AI startuppal, hogy mesterséges intelligencia alapú megoldásokkal optimalizálja üzleti folyamatait.
Tizenkét ok, amiért a gazdálkodók nem használják a mobil agrártechnológiai szolgáltatásokat, annak ellenére, hogy ezek segíthetnék a kisgazdálkodók munkáját - írta az ICTworks. A kutatók szerint a szolgáltatások tervezőinek jobban meg kell érteniük a célközösségek mobilhasználati szokásait és attitűdjeit.
A digitális mezőgazdasági szolgáltatások fejlesztői gyakran szembesülnek azzal, hogy a gazdálkodók nem használják az általuk kínált mobilalapú megoldásokat. Az "Error 404, farmer not found" című tanulmány összegyűjtötte azokat a viselkedési kihívásokat, amelyek befolyásolják a mobilalapú információs szolgáltatások működését a szubszaharai Afrikában, Latin-Amerikában és Délkelet-Ázsiában.
Az első probléma, hogy a gazdálkodók vonakodnak fogadni az ismeretlen számokról érkező hívásokat. A csalások és kéretlen reklámok elterjedése miatt sokan figyelmen kívül hagyják az ismeretlen számokról érkező hívásokat, ami megnehezíti az automatizált hanghívásokra épülő szolgáltatások használatát.
Másodszor, a gazdálkodók gyakran figyelmen kívül hagyják vagy azonnal törlik az SMS-eket. A tömeges promóciós üzenetek miatt a gazdálkodók hozzászoktak, hogy az SMS-eket kéretlen reklámként kezeljék.
A harmadik ok, hogy az akkumulátor kímélése érdekében sokan kikapcsolják telefonjukat. A vidéki területeken az áramellátás gyakran korlátozott, így a gazdálkodók jelentős ideig kikapcsolt állapotban tartják készülékeiket, ami különösen problémás az időérzékeny mezőgazdasági információk esetében.
Negyedik problémaként a kutatók azonosították, hogy a gazdálkodók gyakran cserélnek SIM-kártyát. Sok mobilszolgáltató kedvezményeket kínál új SIM-kártya regisztrálásakor, így a gazdálkodók rendszeresen új kártyát vásárolnak, ami a telefonszámok gyors elavulásához vezet.
Az ötödik kihívás, hogy a mobiltelefont gyakran megosztják a háztartás tagjai között. A telefonokat sokszor otthon hagyják a mezőgazdasági munka során, így nehéz biztosítani, hogy az üzenetek és hívások elérjék a célszemélyt.
Hatodszor, a gazdálkodók vonakodnak vagy képtelenek új okostelefonos alkalmazásokat telepíteni. Az olcsó okostelefonok korlátozott tárhelye miatt sokan nem tudnak új mezőgazdasági alkalmazásokat telepíteni.
A hetedik ok, hogy a gazdálkodók olcsó adatcsomagokat vásárolnak, amelyek nem teszik lehetővé a képek feltöltését. Ezek a csomagok gyakran csak szöveges kommunikációt engednek a WhatsApp vagy Facebook alkalmazásokban, korlátozva a képes tartalmak használatát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nyolcadszor, az adatforgalom kímélése érdekében sokan kikapcsolják a mobilinternetet. Ez jelentős késéseket okozhat az üzenetküldő alkalmazásokon keresztül küldött információk kézbesítésében.
A kilencedik probléma, hogy a gazdálkodók vonakodnak hosszú szövegeket olvasni. Különösen, ha az üzenetek nem az anyanyelvükön érkeznek, a hosszú szövegek olvasása fárasztó lehet, ami figyelemvesztéshez vezethet.
Tizedik okként a kutatók a rossz látást azonosították. A gazdálkodók körében gyakori a látásproblémák előfordulása, és a társadalmi-gazdasági körülményeik ritkán teszik lehetővé a megfelelő szemüveg beszerzését.
A tizenegyedik kihívás, hogy a gazdálkodók vonakodnak SMS-t küldeni. Ennek okai között szerepel a korlátozott írástudás, de a kis gombok, a repedt képernyők és a bonyolult szövegbevitel is.
Végül, a tizenkettedik ok, hogy a gazdálkodók vonakodnak új technológiákat megtanulni. A korlátozott digitális készségek és tapasztalatok hibákhoz és zavarhoz vezethetnek az ismeretlen csatornák használata során, ami hozzájárul a mobilalapú információs szolgáltatások elutasításához.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








