A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
A Bosch Tech Compass reprezentatív kutatás során a magyarokat is megkérdezték a technológiákhoz való hozzáállásukról. A magyarok több mint fele szeretné megérteni a technológia működését, emellett a társadalom negyedének túl gyors a változás és nehezére esik lépést tartani azokkal.
Nem annyira bizakodóak a magyarok, mint a németek, de a válaszadók egyetértenek abban, hogy a mesterséges intelligencia lesz a következő évtized legmeghatározóbb technológiája. A megkérdezettek 53 százaléka vélekedik így Magyarországon, Németországban 72 százalék, világviszonylatban pedig 67 százalék. A kétévente elvégzett Bosch Tech Compass felmérésben 2024 őszén először kérdezték a magyarokat a technológiával kapcsolatos hozzáállásukról. A reprezentatív – több mint ezer fős – felmérésből kiderült, hogy a magyarok szkeptikusabbak a technológiákkal szemben.
A magyarok csupán 56 százaléka számolt be arról, hogy szívesen foglalkozik a technológiával és szeretné megérteni annak működését, ezzel szemben a világ többi részén ez az arány 65 százalék. Ugyanakkor a hazai megkérdezettek 26 százaléka úgy érzi, hogy a technológiai változások üteme túl gyors, nehezen szoknak hozzá a változáshoz, és egyúttal kihívást jelent számukra az is, hogy lépést tartsanak azokkal.
„A technológiai fejlődés, különösen a mesterséges intelligencia térnyerése az elmúlt pár évben hihetetlenül gyors és meredeken felfelé ívelő irányt vett. Felelős innovációs nagyvállalatként és az egyik legnagyobb hazai munkaadóként fontosnak tartottuk, hogy ezt a felmérést Magyarországra is elhozzuk, hiszen a technológiai fejlődésben nekünk is nagy részünk van. Így alapvető célunk, hogy segítsük az embereket a technológiák, köztük a mesterséges intelligencia megértésében és a gyorsan változó világban való helytálláshoz szükséges felkészülésben” – mondta Bodó Teodóra, a Bosch csoport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója Magyarországon és az Adria régióban.
Ami az egyes technológiákat illeti, a magyarok körében a mesterséges intelligencia, a 3D nyomtatás és az 5G a legismertebbek. Ugyanezek a válaszadók – hasonlóan a világ más országaihoz – a mesterséges intelligenciát fontosabbnak tartják, mint bármely más technológiát. Ahogyan Németországban, Magyarországon is az ipari robotok állnak a második helyen, ezt a kategóriát 35 százalék említette meg, jóllehet ez az arány globálisan csak 17 százalék. Világszerte és Magyarországon is a válaszadók 32-32 százaléka az 5G technológiát emelte ki, így az került a harmadik helyre. A magyarok szerint várhatóan a mesterséges intelligencia, az ipari robotok és a biotechnológia lesz a legnagyobb pozitív hatással a társadalomra. Ugyanakkor a mesterséges intelligenciától, valamint a humanoid robotoktól és a virtuális/kiterjesztett valóságtól negatív hatást is várnak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A magyarok 60 százaléka úgy véli, hogy a technológiai változás lehetőségekkel jár, de csak 16 százalékuk érzi úgy, hogy ez aggodalomra okot adó kockázatot is jelent. Ez az eredmény összecseng a globális mutatókkal. Emellett világszerte és Magyarországon is hasonlóan gondolkodnak az emberek és bíznak abban, hogy a technológia leegyszerűsíti a munkát, megkönnyíti az emberek életét és segítségével jobb teljesítményt lehet a munkában elérni. Ezzel szemben elsősorban a monopóliumoktól (52 százalék), a kibertámadásoktól (50 százalék) és a technológiai fejlődésből fakadó munkanélküliségtől (48 százalék) tartanak. Velük szemben a válaszadók 59 százaléka gondolja úgy világszerte, hogy a jövőben az adatbiztonság hiánya jelenthet kihívást.
„A kutatás a magyarok technológiához és mesterséges intelligenciához való viszonyának általános társadalmi-gazdasági összefüggéseit tárja fel. Az eredmények izgalmas összefüggésekre is rámutatnak, például észrevehető egy erőteljes ambivalencia a mesterséges intelligenciával kapcsolatban, hiszen a magyarok ettől várják leginkább a pozitív hatást, de emellett félnek is tőle. Ugyanakkor mivel a magyarok negyede úgy nyilatkozott, hogy nehezen tudnak lépést tartani a technológiai fejlődéssel, ez még inkább megerősített bennünket abban, hogy jó úton járunk, szükség van az emberek támogatására, hogy a legújabb technológiai fejlesztéseket biztonságosan tudják használni. Például 2017 óta márkafüggetlen szakmai tartalmakat osztunk meg IoT-blogunkon, 2021 óta működtetjük podcast csatornánkat, ahol azzal foglalkozunk, hogyan alakítja a technológia és a digitalizáció az életünket” – hangsúlyozta Bodó Teodóra.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








