A Tesco stratégiai partnerségre lépett a francia Mistral AI startuppal, hogy mesterséges intelligencia alapú megoldásokkal optimalizálja üzleti folyamatait.
A mesterséges intelligencia (AI) alapú eszközök bevezetése a munkahelyeken nem mindig hozza meg a várt eredményeket. Bár a vezetők általában a termelékenység növekedését remélik, a munkavállalók gyakran stresszt és túlterheltséget tapasztalnak. Egy PR-ügynökség esete és több nemzetközi felmérés eredményei rávilágítanak erre a problémára - írta meg a BBC.
Anurag Garg, egy PR-ügynökség alapítója lelkesen vezette be a ChatGPT használatát 11 fős csapatánál, hogy lépést tartsanak a versenytársakkal. Az alkalmazottakat arra ösztönözte, hogy használják az AI nyelvi eszközt különböző feladatokhoz, az ügyfélpitchektől kezdve a jegyzetelésig. Az eredmény azonban nem a várt hatékonyságnövekedés lett.
"Túl sok volt a zavaró tényező. A csapat panaszkodott, hogy a feladataik kétszer annyi időt vesznek igénybe, mert most már elvártuk tőlük az AI-eszközök használatát" - mondta Garg.
A munkatársak arról számoltak be, hogy a feladatok valójában tovább tartottak, mivel időt kellett szánniuk a ChatGPT használatára, miközben az eredményeket is ellenőrizniük kellett a gyakori pontatlanságok miatt. Emellett az új funkciók megtanulása is plusz időt igényelt. Garg maga is túlterheltnek érezte magát a bevezetésre kerülő AI-eszközök növekvő száma miatt. Nemcsak a ChatGPT-t használta, hanem más eszközöket is, mint a Zapier és a Perplexity.
A piacot elárasztották az AI-eszközök, így ha ma egy adott alkalmazásba fektetek be, a jövő héten már egy jobb is elérhető. Folyamatos tanulási görbe van ahhoz, hogy releváns maradjak, amit nehezen tudtam kezelni, ez pedig kiégéshez vezetett
- vallotta be Garg.
A tapasztalatok alapján Garg visszavonta azt a megbízást, hogy a csapatnak minden munkájában használnia kell a mesterséges intelligenciát. Most már elsősorban kutatási célokra használják, és mindenki elégedettebb.
Az Upwork nevű, szabadúszókat tömörítő platform felmérése szerint, bár a felsővezetők 96%-a várja a termelékenység növekedését az AI-eszközöktől, a munkavállalók 77%-a szerint ezek valójában csökkentették a termelékenységüket és növelték a munkaterhelésüket.
Az Asana munkakezelő platform tanulmánya rávilágított a több munkaalapú alkalmazás bevezetésének negatív hatásaira is. Azok közül, akik 16 vagy annál több alkalmazást használnak, 23% állítja, hogy kevésbé hatékonyak, és csökken a figyelmük az állandó váltogatás miatt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Leah Steele coach, aki a jogi szakemberek kiégésének leküzdésében segít, hangsúlyozza, hogy a probléma nem csak a megnövekedett munkamennyiségben rejlik.
Amikor a kiégést vizsgáljuk, nem csak a munka mennyiségéről van szó, hanem arról is, hogyan érezzük magunkat a munkával kapcsolatban, és mit kapunk tőle
- magyarázta Steele.
Az Angol és Walesi Ügyvédi Kamara elismeri, hogy az ügyvédeknek nagyobb támogatásra van szükségük az új technológiákhoz, köztük az AI hatékony használatához. Richard Atkinson elnök szerint az AI-eszközök megtanulása időbe telik, és gyakran képzésre, valamint a munkafolyamatok átalakítására van szükség.
Alicia Navarro, a Flown alapítója és vezérigazgatója szerint az AI-eszközök helyes használata kulcsfontosságú. Bár jelenleg "lavina" zajlik ezen a területen, szerinte még sok szűrésre és tanulásra van szükség, mielőtt ezek az eszközök valóban produktívvá válnának. Ugyanakkor kiemeli, hogy a korlátozott erőforrásokkal rendelkező kis cégek számára a mesterséges intelligencia nagy segítséget jelenthet.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








