33 °C Budapest
Side view, close up of a female hand using digital tablet with a pen while working from home. Lifestyle and technology

Súlyos, ami kiderült a fizetős Facebookról, Instagramról: rengeteg magyar felhasználó nyúlhat a zsebébe?

2024. május 13. 14:43

A Meta Európában reklámmentes előfizetést vezetett be Facebookon és Instagramon, a Snapchat Plus és YouTube Premium szolgáltatásai is sikeresen növelik előfizetőik számát. Netflix egy olcsóbb, hirdetéseket tartalmazó előfizetést kínál, míg Amazon Prime hirdetéseket vezetett be videoplatformján.

A BBC szerzője feliratkozott Elon Musk közösségi hálózatára, az X-re, ami korábban Twitter néven volt ismert. Egy barátja felvetése ellenére, miszerint miért támogatja a világ leggazdagabb emberét, két fő indoka volt a döntése mögött. Az egyik az volt, hogy hamis profilok jelentek meg róla, amelyeket csak így tudott ellenőrizni. A másik ok pedig az X AI chatbotja, Grok iránti érdeklődése volt.

Az előfizetők státuszát illetően vegyes vélemények uralkodnak az X-en. Van lehetőség a feliratkozás után kapott "kék pipa" elrejtésére is. Néhányan ellenszenvesen tekintenek arra, ha valaki pénzzel szerzi meg a láthatóságot és ismertséget. Az előfizetés óta tapasztalt változások között szerepel a hosszabb bejegyzések írásának és szerkesztésének lehetősége, valamint a kevesebb reklám. Ugyanakkor a kifizetett összeg miatt még inkább zavaróvá váltak a spam-ek és botok - írja a BBC.

Johnny Ryan, az Irish Council for Civil Liberties vezető munkatársa szerint a hirdetők gyakran kevésbé válogatósak a tartalommal kapcsolatban, mint az előfizetők. A technológiai iparban egyre több cég fordul az előfizetéses modell felé. A Meta Európában reklámmentes előfizetést vezetett be Facebookon és Instagramon, a Snapchat Plus és YouTube Premium szolgáltatásai sikeresen növelik előfizetőik számát. Netflix egy olcsóbb, hirdetéseket tartalmazó előfizetést kínál, míg Amazon Prime hirdetéseket vezetett be videoplatformján. Johnny Ryan szerint ezek a hibrid modellek nem ideálisak.

Az előfizetéses modell általános trendje azt mutatja, hogy a cégek új bevételi források után kutatnak egy már telített piacon. Az X például ingyenes prémium fiók státuszt adott bizonyos követőszám feletti fiókoknak. Számos hírplatform sikeresen váltott előfizetéses finanszírozásra, különösen Skandináviában. A Substack platformon Hamish McKenzie alapító hangsúlyozza az olvasókkal való kapcsolattartás fontosságát. McKenzie úgy véli, hogy jövőben verseny alakulhat ki az általános közösségi hálózati előfizetések és az egyedi alkotói modellek között.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Meglepő dolgokat rejt egy kamasz naplója 2024-ben: less bele, a te gyereked is érintett!

Megvalósul Jocó bácsi nagy álma, színpadra állítják regényét. A Kamaszharc, bár fikció, a tanárként nap, mint nap megtapasztalt élethelyzeteket dolgozza fel.

NAPTÁR
Tovább
2024. június 19. szerda
Gyárfás
25. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm