A borravaló mértéke átalakulóban van, szektoronként eltér, és az évszakok is érezhetően befolyásolják.
Súlyos tévhit dőlt meg a magyarokról: ez a mostani nyárra is kihatással van, mindent rosszul tudtunk?
A most zajló labdarúgó EB kapcsán a MediaMarkt az igazi meccsélményről kérdezte a lakosságot. Szeretjük egyáltalán a focit, vagy csak visz minket a csapatszellem? Hogyan és kivel osztjuk meg a meccs izgalmait és örömeit? Milyen technológiai megoldások segítenek bennünket ebben?
Amekkora érdeklődés övezi hazánkban, azt gondolhatnánk, hogy a magyar egy igazán focikedvelő nemzet, valójában a felmérés adatai alapján mindössze a lakosság 14%-a néz rendszeresen labdarúgást. Ugyan hasonló arányban vannak azok (13%), akik ha nem is néznek mindig meccset, de a kedvenc csapataik mérkőzéseit hétről hétre követik. Akadnak olyanok is, akik csak a magyar válogatottat nézik (7%), de főként az EB és VB mérkőzések ideje alatt ugyanennyien csatlakoznak hozzájuk és tapadnak a képernyőkre, tehát magyar lakosság közel fele egy emberként szurkol ilyenkor a nemzeti csapat előrejutásáért.
Bárhol, bármikor
Míg régebben rádión hallgattuk főként a meccsközvetítéseket, majd bejött a tv adás, ma már számtalan módunk van követni az eseményeket. Bár továbbra is ez maradt a fő közvetítő eszköz, és a futballnézők közel 80%-a televízión követi a játékokat, a fiatalabb generációk körében a számítógép (34-35%) vagy okostelefon (29%) alkalmazása erre a célra egyre elterjedtebb. Sokan nem is hagyományos műsorszolgáltatón, hanem streaming csatornákon keresztül (15%) követik az eseményeket.
Ha pedig már nézzük, akkor szeretjük megadni a módját és a lehető leginkább a helyszínre röpíteni magunkat az élményben. A futballnézők fele használ valamilyen kiegészítő technológiát a képernyő mellé, például hangszórót vagy házimozi rendszert (24%), esetleg Smart TV alkalmazásokat (18%), amelyek egyre nagyobb spektrummal állnak rendelkezésre a sportesemények közvetítésére.
És van is rájuk igény: a kutatásban résztvevők szerint lehetne még javítani a meccsek követhetőségén otthoni körülmények között, egyesek magasabb képfelbontást (36%), jobb hangminőséget (42%) mások a valós idejű adatszolgáltatásokat, statisztikákat (43%) igényelnék leginkább.
Együtt sírunk, együtt nevetünk
Bár az idősebb korosztály többnyire egyedül nézi otthon a mérkőzéseket, a meccsnézésre alapvetően személyes, társasági élményként tekintünk. A válaszadók fele barátokkal és ismerősökkel osztja meg az élményt, míg további 12% nyilvános helyeken más szurkolókkal. Ha a találkozás nem megoldható, az online társaságra is nyitottak vagyunk: 22% különböző közösségi platformokon (facebook, reddit) osztja meg gondolatait, folyamatosan követve a mérkőzés eseményeit, illetve 10% akár videóhívásban is van a játékidő alatt barátaival. Az interaktív technológiák (reel time szavazások és kvízek) használata még nem elterjedtek itthon, a valós idejű kommentálás is főleg a legfiatalabb korcsoportra jellemző.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kényelem vagy maximális meccsélmény?
Manapság nem feltétlenül kell választani, hiszen az otthonunkban is megteremthetjük a tökéletes hangulatot egy nagy tévével vagy projektorral és a tökéletes hangzást segítő eszközökkel – na meg persze vendégekkel – és még sorba sem kell állnunk üdítőért, vagy ha megéheznénk. Most is így tervez a többség, 39% vendégségben, vagy vendéglátóként szeretné barátaival, szeretteivel átélni az EB várható izgalmait.
A nagy lakoma ilyenkor nem elvárás, ha pár zacskó rágcsálnivalóval és üdítővel készülünk a többség (50%) már boldog, de főként a negyvenes korosztálynál azért lehet számítani egy kis kerti sütögetésre is. Az emberek harmada azonban mégis inkább az össznépi szurkolásra szavaz, és valamilyen kültéri kivetítőn tervezi követni a mérkőzéseket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








