A részvénypiac forgalma 52,9 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.
Ennyit érnek régi háztartási gépeink a MÉH-telepen: nem is gondolnád, mennyit adnak régi hűtődért
Régi, elromlott háztartási gépeinkért akár pénzt is kaphatunk, ha megfelelő helyen adjuk le őket. Egy átlagos méretű hűtőszekrényért például akár 5000 forintot is zsebre vághatunk, de egy használt mosógéppel is hasonló összeget lehet összegyűjteni – írja a hóvége.hu
Nem is gondolnánk, de a meghibásodott háztartási gépeink leadásával még kereshetünk is. Például egy átlagos hűtőszekrényért akár 5000 forintot is kaphatunk, és egy régi mosógép leadása sem marad el sokkal ettől az összegtől. Az ilyen hulladékok leadása nemcsak környezetbarát megoldás, hanem anyagilag is megtérülhet.
Hol és hogyan adjuk le a régi készülékeket?
A 197/2014-es Kormányrendelet értelmében az elektronikai eszközök forgalmazói kötelesek visszavenni az elromlott vagy leselejtezett készülékeket. Emellett a MÉH-telepeken és hulladékudvarokban is leadhatók az ilyen eszközök, ahol jelképes díjat is fizetnek értük.
- Hűtőszekrény: Az átvételi díj 70 forint kilogrammonként, így egy 60-80 kilós készülékért 4200-5600 forintot kaphatunk.
- Régi tévék és monitorok: LCD- és síkképernyős típusokért 50 forintot fizetnek kilogrammonként, ami egy 10 kilós készülék esetén 500 forintot jelent.
- Mosógép: Egy átlagos, 60 kilós mosógépért körülbelül 4200 forint jár.
- Autóakkumulátor: Egy 15 kilós darabért akár 6255 forintot is adnak.
- Vörösréz-hulladék: Ez a kategória a legértékesebb, egy 10 kilós adagért akár több mint 23 ezer forintot is fizethetnek.
Mire figyeljünk?
A kifizetett összegeket az SZJA levonása után kapjuk kézhez. A pontos díjazási információkat a MOHU hivatalos listájában találhatjuk meg. Érdemes tájékozódni, hiszen így nemcsak megszabadulhatunk a felesleges, hibás eszközöktől, hanem némi plusz bevételhez is juthatunk. A környezetvédelem és a pénztárcánk érdekében is megéri felelősen kezelni az elektromos hulladékokat!
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








