A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Kötelező bejelenteni a klímaberendezéseket Dunakeszin, és felszereléskor be kell tartani a helyi szabályokat. Erről sokan megfeledkeztek, az önkormányzat pedig most elkezdte ellenőrizni a készülékeket. Aki nem a helyi rendeletnek megfelelően rakatta fel a kültéri egységet, 1 milliós biztosítást is kaphat - sokan felháborodtak.
Sokan nem tudták, de a klímák kültéri egységeit olyan helyre kell elhelyezni Dunakeszin, ahol a közterületről nem látszanak, az utcafronti homlokzat védett ilyen szempontból, az oldalsó homlokzatokra már növényekkel takartan el lehet helyezni - erről a helyi településképi rendelet rendelkezik.
Mostanában az önkormányzat el is kezdte ellenőrizni a készülékeket, soka lakos pedig felháborodott:
Amerikában élő ismerősömnél is végeztek hasonló felmérést az elektromosáram-fogyasztására vonatkozóan, de ott meg is indokolták, hogy fejlesztik a hálózatot, amihez szükséges tudni a lakossági adatokat. Dunakeszin azonban nem tudunk ilyenről
- mondta egy lakos a Blikknek. A a dunakeszi önkormányzat kommunikációs szakreferense, Szeredi Helga azt közölte, hogy a klímák kihelyezésével és bejelentésével kapcsolatos rendeletek a honlapon megtalálhatóak, emellett minden fórumon (weboldalon, Facebook-oldalon, hírlevélben, helyi médiumban) megjelentették a szükséges tudnivalókat, valamint szórólapot juttattak el minden háztartásba.
Kiemelte, hogy akik a határidő lejártáig, ami június 30. volt, nem jelentik be a felszerelt klímát, és az önkormányzat tudomást erről tudomást szerez, azokkal szemben a jogszabályok szerinti eljárást folytatják le.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez azt jelenti, hogy egy bizonyos türelmi idő után a mulasztókat felszólítják a légkondicionáló berendezés megfelelő helyre helyezésére, és ha ennek nem tesznek eleget, akkor jön a szankció.
Ami akár egymillió forintig terjedő bírság is lehet.
Mint indokolta, azért kérik a lakosokat a klímák bejelentésére, hogy meggyőződjenek arról, hogy „a főépítészi engedélyek nélkül az elmúlt években a házfalakra kikerült légkondicionáló berendezések kültéri egységei az előírásnak megfelelő helyre kerültek-e, tehát nem rontják az adott utcaképet.”
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








