A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
Az MNB 50,5 millió forint fogyasztóvédelmi és felügyeleti bírságot szabott ki az OVB biztosítási többes ügynökre a biztosítási alapú befektetési termékek átkötéséhez kapcsolódó jogsértő tájékoztatási gyakorlata, továbbá panaszkezelési és adatszolgáltatási hiányosságok miatt.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) célvizsgálatot folytatott az OVB Vermögensberatung Általános Biztosítási és Pénzügyi Szolgáltató Kft.-nél (OVB), a 2020. január 1-jétől a vizsgálat lezárultáig tartó időszakot áttekintve.
Az MNB az OVB gyakorlatában továbbra is számos olyan esetet azonosított (ún. átkötések), amikor az ügyfél már rendelkezett befektetési egységekhez kötött, illetve megtakarítási célt is szolgáló életbiztosítási szerződéssel, ám – a korábbi szerződést visszavásárlással megszüntetve, illetve annak díjmentesítéséről, díjszüneteltetéséről vagy díjcsökkentéséről döntve – a többes ügynök közreműködésével új, hasonló jellegű biztosítási szerződést kötött.
Az ügyfél azonban a döntéshozatalt megelőzően nem kapott az OVB-től az átkötés megtakarításra gyakorolt hatásáról számításokkal alátámasztott, összehasonlítható tájékoztatást. A többes ügynök annak ellenére jár el így, hogy az MNB egy korábbi célvizsgálatot lezáró határozatával felhívta a tájékoztatási hiányosság megszüntetésére.
A fogyasztók szerződéskötést megelőző teljes körű tájékoztatása, valamint annak bemutatása, hogy az új szerződés megkötésére vonatkozó tanácsadás – a korábban kötött szerződésre, illetve a szóban forgó termékek költségszerkezetére is figyelemmel – milyen módon felel meg az ügyfél igényeinek és szükségleteinek, szintén a többes ügynök feladata a tanácsadással történő értékesítés során. A biztosítók képviseletében eljáró OVB az új biztosítások megkötéséért is – a piaci gyakorlatnak megfelelően – jutalékban részesült.
Az MNB emellett megállapította, hogy a többes ügynök több ügyfele panaszának (részbeni vagy teljes) elutasítása esetén nem nyújtott teljeskörű, valamennyi, a fogyasztó által igénybevehető jogorvoslati fórumra kiterjedő tájékoztatást. Az OVB emellett felügyeleti adatszolgáltatásait nem a jogszabályoknak megfelelő tartalommal nyújtotta be a felügyeletnek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mindezek nyomán az MNB ma közzétett határozatában 2025. január 31-i határidővel kötelezte a többes ügynököt arra, hogy írásban – dokumentumokkal alátámasztva – számoljon be a hiányosságok megszüntetéséről. A pénzügyi felügyelet 50 millió forint fogyasztóvédelmi és 500 ezer forint felügyeleti bírságot is kiszabott a feltárt problémák miatt. A bírságösszeg kapcsán súlyosító körülménynek minősült, hogy az OVB átkötési gyakorlata a fogyasztóknak akár anyagi hátránnyal is járhatott.
A biztosított ügyfeleknek célszerű előzetesen tájékozódni – pl. biztosítójukkal egyeztetve – szerződésük esetleges megszüntetésének, díjmentesítésének, díjszüneteltetésének vagy díjcsökkentésének pénzügyi hatásairól a döntést megelőzően, különösen akkor, ha új biztosítási szerződést ajánlanak nekik.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








