A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
A nyári időszak egyszerre jelentheti a fiatalok számára a kikapcsolódást és a szórakozást, valamint diákmunkák, időszakos munkák vállalását is. Egy biztos, pénzügyi vonzata mindegyiknek van, egy friss kutatásából pedig az derült ki, hogy a fiatalok többsége, 62 százaléka dolgozik valamilyen formában, és általában gyűjtenek is jellemzően lakásra, autóra, utazásra és fesztiválokra.
Minden évben készít az OTP Bank egy reprezentatív kutatást, amiben a 16 és 30 év közötti fiatalok pénzügyi szokásait, teveit, attitűdjeit vizsgálja. A megkérdezett fiatalok többsége, 62 százalék dolgozik tanulás mellett, 28 százalékuk eseti jelleggel, 17 százalékuk részmunkaidőben vállal munkát, míg 12 százalék rendszeresen végez alkalmi munkát. A kutatás résztvevői közül a többség, a megkérdezettek 54 százaléka gyűjt valamire.
A válaszadók 40 százaléka nyilatkozta azt, hogy lakás vásárlásra, felújításra, bútorokra takarít meg. Szintén előkelő helyen végzett a műszaki cikkek és a szórakoztató elektronika kategóriája, de általános tartalékra is gyakran tesznek félre, ahogyan az autó, az utazás és a fesztiválozás is megjelenik a megtakarítási célok között.
Egy évvel ezelőtt vezettük be a Persely szolgáltatást, ami az internet- és mobilbankunkban érhető el. A funkció lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy digitálisan megtakarítsanak különböző célokra, amiket kategorizálni is tudnak. A szolgáltatás nagyon népszerű és már több mint kétszázhúszezer Perselyt nyitottak ügyfeleink. Ezekből az adatokból sokat meg lehet tudni a fiatalok megtakarítási szokásairól is. Jó látni, hogy a 14-24 éves fiatal korosztályban nagy hangsúlyt kap a tanulási célú megtakarítás. Diákként én is azért mentem el dolgozni, hogy hozzá tudjak járulni külföldi tanulmányaimhoz
– mondta Máriás Endre, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője. A Bank tapasztalatai azt mutatják, hogy egyre fiatalabb korban nyitják meg a magyar gyerekek számára az első bankszámlát, mert egyre több olyan élethelyzet van, amiben jól jön a számla és a kártya megléte. Ilyen lehet a diákmunka, a fesztiválokon való fizetés, vagy a kártyás és online vásárlás igénye.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fiatalok pénzügyi attitűdjei sokat változtak egy év alatt. Megerősödött a megtakarítási szándék és a biztonságra való törekvés, ügyintézést tekintve a digitális megoldásokat preferálják továbbra is. Már egy éves időtávban is érzékelhetően nőtt a - főleg okoseszközökhöz köthető – digitális fizetési megoldások használata. A pénzügyi ajánlatokról is szívesen tájékozódnak az összehasonlító oldalakon és a megkérdezettek többsége úgy gondolja, ha beosztással is, de kijön a jövedelméből
– tette hozzá Máriás Endre.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








