A világ boldogabb lett 2007 óta, a magyarok nem - állapítható meg az Ipsos 2011 végén elvégzett, és a napokban publikált "boldogságfelméréséből". A válság és a konfliktusok ellenére a boldogságindex (vagyis a az a szám ,ami azt mutatja, hogy a felnőtt lakosság hány százaléka "nagyon boldog") 2 százalékponttal növekedve 22 százalékra emelkedett. Eközben a magyar mutató 10 százalékról hat százalékra esett.
Tíz emberből nyolc úgy nyilatkozott, hogy boldog, vagy nagyon boldog - legalábbis abban a 24 országban, ahol az Ipsos kutatóintézet elvégezte a felmérést. A kutatók a "nagyon boldog" kategóriának kiemelt jelentőséget tulajdonítanak, mert miközben a szélesebb kategória statikusabban viselkedik, addig a magukat "nagyon boldognak" vallók aránya fluktuál.
Azt egyik legbiztosabb mércéje a boldogságnak a házasság: 26%-uk nagyon boldog, a nem házasok körében ez az arány csak 18%. Úgy tűnik, a válság sem feltétlenül nyomasztja annyira az embereket, mint gondolnánk: a felmérés kezdete, 2007 óta 2 százalékpontot emelkedett a nagyon boldogok aránya. Valamelyest számírt viszont az életkor: a 35 év alattiak negyede nagyon elégedett, az 50-64 éves korosztályban ez az arány 19%. Szintén egynegyedes arányt mutat az index a magas iskolai végzettségűek körében, és a magas jövedelműek mutatója is csaknem ennyi. Vagyis a felmérés szerint házasság, a tanulás és a pénz boldogít.

Regionálisan nézve a Föld legboldogabb helye Dél-Amerika, ahol az emberek harmada nagyon boldog, Észak-Amerikában is sokan elégedettek (27%), aztán jön Távol-Kelet, Közel-Kelet és Afrika (24%). Az európaiak 15%-a azt mutatja, hogy azért az adósságválság mégis csak számít valamennyire. Az alábbi ábra megmutatja a helyzetet nemzetek szerint is, és ezen látható, hogy a magyar felnőtt lakosság rendkívül búskomornak számít.

A magyar adat egyébként 4 ponttal csökkent a négy évvel ezelőtti felméréshez képest, ez az ötödik legnagyobb esést jelenti. Nagyon estek a brazilok (-9) és az indonézek (-7) is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A felmérés szerint egyébként 2010 tavaszán voltak az emberek a legboldogabbak a Földön (26%), de összességében kissé emelkedő tendencia figyelhető meg. Köszönhető ez az olyan országoknak, mint Törökország, Mexikó vagy Ausztrália (+7).
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








