Az elmúlt napokban kb. 1.5%-ot gyengült a forint árfolyama. A gyengülés mértéke igazából nem is figyelemre méltó ha azt nézzük, hogy az árfolyam egy 30%-os ingadozási sávban mozoghat. Ennek ellenére mégis sokan kicsit értetlenül fogadják, hogy akkor, amikor Magyarország néhány napon belül (holnap) az EU-tagja lesz - az elemzők jelentős tőkebeáramlást jósolnak -, akkor miért kezd az euró kurzusa emelkedni. A jelenségre többféle magyarázat létezik, az egyik az ún. carry trade jelenség gyengülése, a másik egyfajta fundamentális megfontolás, mely a nyereségek adóztatásához, az osztalékhoz kötődik.
Már többször foglalkoztunk azzal, hogy egy amerikai vagy euró-zónából származó befektető sokszor "játszik" az ún. kamat- vagy hozamkülönbözet kihasználására, mely azt jelenti, hogy euróban vagy dollárban vesz fel hitelt, azt a magasabb hozamot jelentő magyar piacon befekteti, és így próbál egyfajta extra hozamot realizálni. Egyesek az árfolyamkockázatot is felvállalják (ha erősödik a forint akkor a hozam még magasabb), mások a devizakockázatot lefedezhetik, mellyel természetesen a potenciálisan elérhető nyereség is csökken. Az élénkülő fejlett gazdaságokban a hozamok is emelkednek, a forrásköltség nő, mely a felvázolt magatartást korlátozza.
Visszaforgatott nyereségből osztalék
Felvetődik azonban egy másik magyarázat is, mely hazánk Európai Uniós csatlakozásához, illetve az adózási szabályok változásához kapcsolódik. Nem kívánunk túlzottan elmerülni a részletekben, ezért inkább csak általánosan, a folyamat lényegét szemléltető összefüggéseket vázoljuk fel. A fő gondolat, hogy az uniós anyacégek, melyek magyarországi leányvállalattal rendelkeznek jobban járnak, ha az esetleges osztalékot a csatlakozás után fizetik ki és utalják haza, mintha azt május 1. előtt tennék meg.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








