Egészen elképesztő mennyiségű termék árad Magyarországra Kínából. A legtöbben valamilyen ruhadarabot rendelnek a Távol-Keletről.
Kedvezőbb hozzáférést kíván nyújtani az európai agrárpiachoz az unió az ún. Mercosur (Brazília, Argentína, Uruguay és Paraguay vámuniója) országoknak. A gesztus ugyanakkor nem önzetlen, cserébe azt kéri, hogy az említett országokba az európai feldolgozóipari cégek illetve bizonyos szolgáltatók kedvezőbb feltételek mellett exportálhassanak, illetve a beruházások feltételei is javuljanak az uniós országok számára (az állami beruházásoknál kedvezőbb legyen az elbírálás).
Az uniós kezdeményezés mögött az Economist szerint az sejthető, hogy az unió valahol ki szeretne egyezni Brazíliával a dohai tárgyalások tavalyi sikertelensége után. Ez a kiegyezés azonban úgy történjen, hogy az unió valahol többet kapjon, mint cserébe nyújtani szeretne. Így a WTO tárgyalások következő fordulóján az EU már egyfajta "helyzeti előny"-nyel indulhatna, nem kellene tartania a fejlődő országok ellenállásától.
Brazília annak a G20 csoportnak volt a kezdeményező illetve alapító tagja, mely hevesen ellenezte az uniós agrártámogatásokat illetve az importvámokat. Cancúnban végül is a tárgyaló feleknek semmilyen megállapodásra nem sikerült jutni, ezért most az unió kis kerülővel igyekezne kiegyezni Brazíliával, de ez az eddigi multilateriális viszonyok helyet inkább bilaterális (kétoldalú) irányba történő elmozdulást jelent. Ez alapjaiban ellentétes a WTO elveivel.
Az unió bizonyos vámokat csökkentene, így Brazília, mely az egyik legnagyobb agrárexportőr lényegesen kedvezőbb feltételek mellett tudna megjelenni az uniós piacon. Az EU azonban elvárja, hogy a bilaterális megállapodásban rögzített feltételeken túl a Mercosur országok a további tárgyalások alkalmával már ne akarjanak további kedvezményeket kiharcolni, és ne támasszanak újabb feltételeket. Természetesen egy ilyen megállapodás további akadályt állíthat az USA azon törekvései elé, hogy egy átfogó amerikai szabadkereskedelmi övezetet hozzon létre.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








