29 °C Budapest

Vállalatok az interneten

Pénzcentrum
2004. március 5. 09:38

A magyarországi legalább 5 főt foglalkoztató vállalatok 32%-a rendelkezett honlappal 2003 végén. A vállalati honlapok 70%-a kizárólag a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik, 8%-ánál van lehetőség kereskedelmi tranzakciók lebonyolítására.

Honlapok elterjedtsége
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarország együttműködésével készített - felmérése szerint hazai, legalább 5 főt foglalkoztató cégek 32%-ának (az internet-csatlakozással rendelkező cégek 45%-ának) van saját céges honlapja. A kisvállalkozások (10-49 fő) körében a honlap-penetráció átlagosnak mondható, az 5-9 fős mikrovállalkozások körében ugyanakkor átlag alatti (39%), míg a közép- és nagyvállalatoknál átlag feletti (58% és 80%) a weboldalak elterjedtsége.

Az átlagosnál kedvezőbb a cégek helyzete a honlappal való ellátottság szempontjából a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás; a pénzügyi tevékenység; az ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás; valamint a feldolgozóipar, villamos-energia, gáz-, gőz-, vízellátás szektorokban. A mezőgazdaság és halászat ágazatban, az építőiparban, a szállítás, raktározás, posta, távközlés területén, illetve az oktatás, egészségügy és egyéb szolgáltatások területén viszont e tekintetben lemaradás tapasztalható.

Honlapok fejlettségi szintje
A honlapok jelentős többsége (70%) viszonylag alacsony fejlettségi szinten áll: kizárólag a vállalat és a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik. Az érintett cégek egyötöde (21%) rendelkezik olyan honlappal, amely lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az interakcióra (mint pl. keresés katalógusokban, adatbázisokban stb.). Az ennél magasabb fejlettségi szintet képviselő honlapok aránya összességében 8%: ebből 6% kereskedelmi tranzakciók, vásárlások, rendelések lebonyolítására is alkalmas, 2% pedig emellett integrálva van a gyártástervezési-, a raktár- vagy a készletgazdálkodási vállalati szoftverrel is.

Az építőipari és a mezőgazdasági cégek, valamint a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás, illetve a szállítás, raktározás, posta, távközlés szektorban dolgozó cégek honlapjai még az átlagosnál is jellemzőbben szorítkoznak kizárólag a vállalat termékeinek, szolgáltatásainak bemutatására. A pénzügyi és a kereskedelmi szektor cégeinél már gyakrabban találunk ennél magasabb fejlettségi szinten lévő honlapokat.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Idegen nyelvű honlapok
A saját céges honlappal bíró cégek site-jainak fele (49%) kizárólag magyar nyelven érhető el, kétötödük (39%) viszont a magyar mellett angol nyelven is olvasható. Magyar és német nyelvű honlappal az érintett vállalkozások egytizede (9%) rendelkezik. (A cégek 2%-ának a magyar mellett valamilyen egyéb idegen nyelven érhető el a weboldala.)

HR BLOGGER
hrdoktor  |  2025.07.14 07:29
Ahogy közeledik a nyár, a szabadságok időszaka, sokan valójában nem kikapcsolódást, hanem újabb szer...
laskainelli  |  2025.07.10 14:28
Egy szakítás után az ember szíve darabokra hullik, fáj a múlt elengedése, az elképzelt szép jövő elt...
vezetoi-coaching  |  2025.07.09 19:10
Mike (a mindentudó Donnát kérdezi, milyen emlékezetes ajándékot vehetne Harvey-nak, hogy köszönetét...
coachco  |  2025.07.08 18:48
Végre nincs meleg, még tán esik is sok helyen, talán lesz időtök olvasni egy kicsit… [...] Bővebbe...
kovacstunde  |  2025.07.05 08:00
Hosszú évek óta Angliában bébiszitterként dolgozó kliensem panaszolta; hogy kisiskolás unokáját a me...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 14. hétfő
Örs, Stella
29. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. július 14. 17:34