28 °C Budapest

Összecsaptak a hullámok a csatorna alatt

Pénzcentrum
2004. február 16. 13:45

"Kétségtelen, hogy soha nem építettük volna meg az alagutat Anglia és Franciaország között, ha tisztában vagyunk a jövőbeli nehézségekkel" - nyilatkozta a napokban az Eurotunnel vezérigazgatója. "Manapság túl kevesen használják a két ország közti tenger alatti átkelőt, így még az építési költségek kamatait sem fedezi a bevétel" - tudtuk meg az Economist összeállításából.

A kedvezőtlen fordulatok miatt az üzemeltető Eurotunnel társaság mára 9 milliárd eurós adóssággal "büszkélkedhet". Lehet, hogy a Concorde után a Csalagút lesz a következő brit-francia kooperáció, amit az adófizetők pénzéből kell majd megmenteni? Az álláspontok egyelőre nem túl rugalmasak, pillanatnyilag sem Tony Blair, sem Jacques Chirac kormánya nem hajlandó közpénzek feláldozására, amely része a közel két évtizedes megállapodásnak: a pályázat kiírásakor amiatt nyert az Eurotunnel, mert kizárólag magánforrást tudott maga mögött.

A remek nyitányt követően a személy- és tehervonatokat üzemeltető társaság 99 évig tartó üzemeltetési jogot kapott, legutóbbi jelentésében azonban 1.9 mrd eurós rekord veszteséget hozott nyilvánosságra. A bevételhez egyéb vasúti társaságok, például az Eurostar is hozzájárul, amely díjfizetés ellenében nagysebességű vonatokat üzemeltet London, Párizs és Brüsszel között a tenger alatti útvonal érintésével. (A korábbi legpesszimistább előrejelzések szerint is legalább évi 10 millió Eurostar utasnak kellett volna átkelni a csatornán, ebből azonban csak 6.3 millió realizálódott. A várt 5 millió tonnányi rakomány helyett ugyancsak lényegesen kevesebb, 1.7 tonnányi tette meg az utat.)

Miközben az Eurostar és más fuvarozóvállalatok díjai 2006 novemberéig rögzítettek, az Eurotunnel vezetése immár arra is hajlana, hogy alacsonyabb árakkal csábítsa az utazókat, azonban a csődtől még önmagában ez sem mentheti meg a legalább három pénzügyi átszervezésen már átesett társaságot.

A kudarcért sokan a versenytársakat okolják, mivel a kompokat működtető társaságok már a csatorna ásásának kezdetén felvették a kesztyűt, és gyorsabb, nagyobb hajókba ruháztak be - mint később kiderült, eredményesen. A verseny győztesei az utóbbi időben egyértelműen az olcsó és kényelmes diszkont-légitársaságok.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A részvényesek pánikban, a menedzsment lába szinte már a küszöbön túl, egy dolog azonban biztosnak tűnik: az alagút mindenképp a helyén marad.

HR BLOGGER
hrbonbon  |  2021.06.22 14:01
Article written by Olivier Legrand, Managing Partner AIMS International Belgium & Global Practice Le...
perfekt  |  2021.06.22 08:10
Valószínűleg már senkit nem lep meg, hogy a nyári meleggel együtt érkezik az adótörvény csomag, amel...
hrdoktor  |  2021.06.21 05:58
A szemek alatti karikák a legtöbb embernél nem csak a genetikával, hanem az életmóddal is összefügge...
legacykft  |  2021.06.18 18:55
Az elmúlt évek munkaerőpiaci helyzetéből kifolyólag jellemzően olyan kérdések foglalkoztatták a cége...
ajovomunkahelye  |  2021.06.17 09:16
Hogyan alakult a munkavállalói elkötelezettség a járvány kitörésétől kezdve? Az első hullámban még m...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 23. szerda
Zoltán
25. hét
Június 23.
Szentivánéj
Június 23.
Olimpiai világnap
EZT OLVASTAD MÁR?