21 °C Budapest

Összecsaptak a hullámok a csatorna alatt

Pénzcentrum
2004. február 16. 13:45

"Kétségtelen, hogy soha nem építettük volna meg az alagutat Anglia és Franciaország között, ha tisztában vagyunk a jövőbeli nehézségekkel" - nyilatkozta a napokban az Eurotunnel vezérigazgatója. "Manapság túl kevesen használják a két ország közti tenger alatti átkelőt, így még az építési költségek kamatait sem fedezi a bevétel" - tudtuk meg az Economist összeállításából.

A kedvezőtlen fordulatok miatt az üzemeltető Eurotunnel társaság mára 9 milliárd eurós adóssággal "büszkélkedhet". Lehet, hogy a Concorde után a Csalagút lesz a következő brit-francia kooperáció, amit az adófizetők pénzéből kell majd megmenteni? Az álláspontok egyelőre nem túl rugalmasak, pillanatnyilag sem Tony Blair, sem Jacques Chirac kormánya nem hajlandó közpénzek feláldozására, amely része a közel két évtizedes megállapodásnak: a pályázat kiírásakor amiatt nyert az Eurotunnel, mert kizárólag magánforrást tudott maga mögött.

A remek nyitányt követően a személy- és tehervonatokat üzemeltető társaság 99 évig tartó üzemeltetési jogot kapott, legutóbbi jelentésében azonban 1.9 mrd eurós rekord veszteséget hozott nyilvánosságra. A bevételhez egyéb vasúti társaságok, például az Eurostar is hozzájárul, amely díjfizetés ellenében nagysebességű vonatokat üzemeltet London, Párizs és Brüsszel között a tenger alatti útvonal érintésével. (A korábbi legpesszimistább előrejelzések szerint is legalább évi 10 millió Eurostar utasnak kellett volna átkelni a csatornán, ebből azonban csak 6.3 millió realizálódott. A várt 5 millió tonnányi rakomány helyett ugyancsak lényegesen kevesebb, 1.7 tonnányi tette meg az utat.)

Miközben az Eurostar és más fuvarozóvállalatok díjai 2006 novemberéig rögzítettek, az Eurotunnel vezetése immár arra is hajlana, hogy alacsonyabb árakkal csábítsa az utazókat, azonban a csődtől még önmagában ez sem mentheti meg a legalább három pénzügyi átszervezésen már átesett társaságot.

A kudarcért sokan a versenytársakat okolják, mivel a kompokat működtető társaságok már a csatorna ásásának kezdetén felvették a kesztyűt, és gyorsabb, nagyobb hajókba ruháztak be - mint később kiderült, eredményesen. A verseny győztesei az utóbbi időben egyértelműen az olcsó és kényelmes diszkont-légitársaságok.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A részvényesek pánikban, a menedzsment lába szinte már a küszöbön túl, egy dolog azonban biztosnak tűnik: az alagút mindenképp a helyén marad.

HR BLOGGER
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
hrdoktor  |  2024.03.26 10:32
A stressz negatív hatásairól szinte mindenki hallott, de az eustressz, vagyis a pozitív stressz egés...
perfekt  |  2024.03.12 11:42
Az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásainál előfordul, hogy a kérelmező több ellátást kap a jog sze...
coachco  |  2024.03.03 12:47
Most belegondolva abba, a Föld, föld...! című könyve után, hogy Márai távozása és az én ifjúkorom kö...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem