"Kétségtelen, hogy soha nem építettük volna meg az alagutat Anglia és Franciaország között, ha tisztában vagyunk a jövőbeli nehézségekkel" - nyilatkozta a napokban az Eurotunnel vezérigazgatója. "Manapság túl kevesen használják a két ország közti tenger alatti átkelőt, így még az építési költségek kamatait sem fedezi a bevétel" - tudtuk meg az Economist összeállításából.
A kedvezőtlen fordulatok miatt az üzemeltető Eurotunnel társaság mára 9 milliárd eurós adóssággal "büszkélkedhet". Lehet, hogy a Concorde után a Csalagút lesz a következő brit-francia kooperáció, amit az adófizetők pénzéből kell majd megmenteni? Az álláspontok egyelőre nem túl rugalmasak, pillanatnyilag sem Tony Blair, sem Jacques Chirac kormánya nem hajlandó közpénzek feláldozására, amely része a közel két évtizedes megállapodásnak: a pályázat kiírásakor amiatt nyert az Eurotunnel, mert kizárólag magánforrást tudott maga mögött.
A remek nyitányt követően a személy- és tehervonatokat üzemeltető társaság 99 évig tartó üzemeltetési jogot kapott, legutóbbi jelentésében azonban 1.9 mrd eurós rekord veszteséget hozott nyilvánosságra. A bevételhez egyéb vasúti társaságok, például az Eurostar is hozzájárul, amely díjfizetés ellenében nagysebességű vonatokat üzemeltet London, Párizs és Brüsszel között a tenger alatti útvonal érintésével. (A korábbi legpesszimistább előrejelzések szerint is legalább évi 10 millió Eurostar utasnak kellett volna átkelni a csatornán, ebből azonban csak 6.3 millió realizálódott. A várt 5 millió tonnányi rakomány helyett ugyancsak lényegesen kevesebb, 1.7 tonnányi tette meg az utat.)
Miközben az Eurostar és más fuvarozóvállalatok díjai 2006 novemberéig rögzítettek, az Eurotunnel vezetése immár arra is hajlana, hogy alacsonyabb árakkal csábítsa az utazókat, azonban a csődtől még önmagában ez sem mentheti meg a legalább három pénzügyi átszervezésen már átesett társaságot.
A kudarcért sokan a versenytársakat okolják, mivel a kompokat működtető társaságok már a csatorna ásásának kezdetén felvették a kesztyűt, és gyorsabb, nagyobb hajókba ruháztak be - mint később kiderült, eredményesen. A verseny győztesei az utóbbi időben egyértelműen az olcsó és kényelmes diszkont-légitársaságok.
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)
A részvényesek pánikban, a menedzsment lába szinte már a küszöbön túl, egy dolog azonban biztosnak tűnik: az alagút mindenképp a helyén marad.

Itt a sírig tartó munka: rengeteg magyar nyugdíjas kénytelen újra dolgozni, ennyit keresnek 2022-ben
A magas infláció és a munkaerőhiány mellett egyre több nyugdíjas tér vissza a munkaerőpiacra.
A magyar piacon is megjelennek az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok, egy felmérésből pedig kiderült, hogy a fiatalok különösen nyitottak ezekre az alkoholos frissítőkre.
Sokan gondolják, hogy teljesen tudatosan szervezik a pénzügyeiket, és nem értik, hogy hova folyik a pénzük a hónap végére.
Csak úgy, mint a többi technikai vívmányt, úgy a 3D nyomtatót is ajánlják szakértők a gyerekeknek is, hiszen rengeteget tanulhatnak, miközben alkotnak.
Nem járunk az élen abban, hogy elegendő zöldséget és gyümölcsöt együnk. A napi közel fél kiló gyümölcsöt és zöldséget pedig egyre nehezebb beszerezni.
-
Erre figyeljünk, ha idén a lakásfelújítás lesz a nyaralásunk
Ma már nem csak az otthonunk, gyakran a munkahelyünk is a lakás.
-
Egyre több cégtulajdonos ébred rá az intézményi tőkebefektetés előnyeire
A banki hitelezésen túl is van élet.
-
Egzotikus kalandok a nyárra: Afrika-kutató celeb, géporrszarvúk és rejtői fordulatok az év képregényének választott Kittenberger sorozatban (x)
Izgalmas, a valóságot a gőzgépek által inspirált retrofuturisztikus steampunk világával összekötő fiktív utazás, Kittenberger Kálmán kalandjai nyomán.
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


