A szezonálisan nem túl erős utolsó negyedévben elsődlegesen a költségek átrendeződése miatt üzemi szinten kellemes meglepetésről számolt be a Globus Csoport, ugyanakkor a nettó eredmény - 500 millió Ft-os, még nem realizált árfolyamveszteség miatt - nyolc negyedév után ismét negatív.
A konszolidációba bevont társaságok száma egyre bővül (Csabai Konzervgyár Rt., a Deko-Food Rt., a Békéscsabai Hűtőipari Rt., a Csabafreeze Kft., a Nagykőrösi Konzervgyár Rt., a Tomat 2000 Kft., a CENT-R Kft. és a Deko-Apple Kft.), azonban a tervektől eltérően a Globus Polska négy lengyelországi gyárának tevékenysége még nem került be a konszolidációs körbe.
A társaság hazai értékesítései a növekedéssel együtt is mindössze minimális gyarapodást mutattak, amelyben szerepet játszott az Unilever Magyarország Kft-vel 2002 végén kötött szerződésen alapuló termeltetési-értékesítési megállapodás (az ételízesítők értékesítésében okozott éves szinten 11,000 tonnás hanyatlást), valamint a Csabai Konzervgyár Rt. telephelyének értékesítése (közel 1 milliárd forint értékesítési árualap esett ki).
Az exportárbevételt - elsődlegesen a dollárban realizált bevétel alacsonyabb forintra átszámított értéke miatt - jelentősen, 24%-kal esett vissza, amely részben az értékesítés visszafogásán alapuló stratégia következménye (éves szinten a késztermék-készlet állomány 51%-kal, az árukészlet állomány 29%-kal nőtt).
A jövőben a Globus értékesítési menedzsmentje az exportot főként a megbízható, fizetőképes nyugat-európai piacokra orientálja, ahol a várakozások alapján magasabb árrés érvényesíthető.
A költségek átrendeződésének köszönhetően a bruttó fedezeti szint soha nem látott magasságokba emelkedett:
- a Nagykőrösi Konzervgyár Rt. és a Békéscsabai Hűtőipari Rt. konszolidálása után immár nem vásárolt, hanem saját előállítású készletekről beszélhetünk;
- a gyorsfagyasztott termékek értékesítési volumenhez viszonyított részarányának további növekedése az előállítási költségek csökkenését és a később jelentkező disztribúciós költségek nagyjából hasonló mértékű növekedését eredményezte.
A készlet-visszatartó stratégiával együttjáró tárolási, valamint az integrációs és marketing költségek növekedése ellenére az üzemi eredmény az egy évvel korábbi 20 millió Ft-os veszteség helyett 641 millió Ft-os növekedést mutat, amely a gördülő adatokat szemlélve pozitív fordulat az elmúlt negyedévek után.
Az adózás utáni és mérleg szerinti veszteség oka a pénzügyi műveletek soron keresendő: a realizálatlan, tehát egyelőre ki nem fizetett árfolyamveszteség 500 millió Ft-os nagyságrendű. A 12 havi gördülő EPS immár négy negyedéve folyamatosan süllyed.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Globus papírjainak árfolyama az elmúlt hónapokban stabilan az 1,050 és 1,150 Ft közötti sávban tartózkodott: egy-két jelentősebb eladó részesedésének csökkenését eddig ellensúlyozta a vételi érdeklődés a meglehetősen illikvid piacon.
Az elmúlt két-három gyorsjelentés tükrében inkább kivárás valószínűsíthető a vételi oldalon: a stratégia megvalósításának irányába tett lépések ugyan biztatóak, a sztori folytatódásához azonban újabb akvizíciókra, a domináns befektetők figyelmét felkelő lépésekre van szükség.
A MAVA kezében még mindig jelentős, 11.4%-os pakett van, amely akár tartós eladói nyomást is jelenthet, így az árfolyam lefelé történő elmozdulására jelenleg nagyobb esélyt látunk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


