Trigránit: drága döntést hozott a kormány - számos megválaszolatlan kérdés a tranzakció kapcsán
A Demján Sándor irányítása alatt álló Trigránit Rt. szerint a kormány a drágább megoldást választotta az M5-ös autópálya matricássá tételére és továbbépítésére - írja a Népszabadság. A Trigránit szerint ők összességében 500 millió euróval alacsonyabb árú ajánlatot tettek.
Trigránit a Deutsche Bankkal együttműködve még Karácsony előtt tett ajánlatott a GKM-nek az M5-ös autópálya kivásárlására, továbbépítésére és 25 éven keresztül történő üzemeltetésére, karbantartására. A Trigránit szerint megoldásuk olcsóbb lett volna és szintén garantálta volna a Szegedig tartó szakasz 2005. végéig történő megépítését.
Trigránit javaslata az volt, hogy az állam ( a Deutsche Bank hiteléből) vásárolja meg az AKA-t, majd ez követően írjon ki pályázatot az autópálya megvásárlására, üzemeltetésére, karbantartására és továbbépítésére. A Trigránit a nyilvános pályázat esetében is tartotta volna kötelező ajánlatát.
Megj: elképzelhető, hogy az 500 millió eurós összeg, a 17, illetve 24 milliárdos bérleti díjak figyelembe vételével került kalkulásra, s nem számolt az opcióval
Az autópálya megvásárlása még további kérdéseket is felvet
1. Az opció keretében mekkora összegért vásárolhatja meg az állam az AKA 60%-át (egy magas összeg akár drámává is derogálhatja a sikertörténetként aposztrofált tranzakciót/ mindenképpen élni kell az opcióval, mivel 2006 után az évi 24 milliárd forintos bérleti díj nehezen vállalható)
2. Jövőre mennyivel emelkednek a matricák árai (a GKM már most emelt volna)
3. A M5-ös továbbépítésének 94 milliárd forintos költségéből, mennyi a rejtett, a finanszírozás másik ágát képező összeg. (ha sík terepen egy hosszú egybefüggő szakaszon ennyiből tudunk építkezni, akkor azon el kellene gondolkozni) Ez sajnos a közbeszerzés hiánya miatt soha nem derül ki. (a közbeszerzés mellőzésére nem megfelelő indok a szűkös határidő, egyrészt mivel a 2005. december 31-ét bele lehet foglalni a pályázati kiírásba, másrészt mert a közbeszerzési eljárás előkészítését el lehetett volna kezdeni az AKA tárgyalások alatt)
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 23 029 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 23 274 forintos törlesztőt (THM 14,56%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mindezek ellenére szívből örülünk annak, hogy az M5-ös matricássá tételével az ország egy jelentős része számára új távlatok nyílnak meg. A kormányzati szándék mindenképpen pozitív (csillagos ötös), az előzetes kommunikáció és a megvalósítás azonban jószándék esetén is max. csak elégséges minősítést érdemel
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Csökken a városi népesség, de nő a lakás
- Leopard tanknak nézték az oroszok a kombájnt - videó
- Új NATO-főtitkár kerestetik – itt vannak a jelöltek
- Szócséplés az ENSZ-ben a gátszakadásról
- Brutális mennyiségű eső esett az ország legmagasabb pontján
- 90 helyett 159-cel száguldott, aztán jött egy gyorsabb BMW-s
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


