A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
50 milliárd forint kamatot is beszedhetnek a bankok a hitelkártya-adósság után évente - írja a Világgazdaság.
Idén az első fél évben 15 százalékkal, 290 milliárd forintra nőtt a hitelkártyás vásárlások összege, míg a hitelkártyák száma évek óta 1,4 millió körül stagnál - derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adataiból. A kártyahasználók egyre tudatosabbak, miközben kihasználják a kedvezményeket, igyekeznek elkerülni az átlagosan 30 százalékot is meghaladó kamat kifizetését.
A bankok azonban így is jól keresnek rajtuk, a háztartások mintegy 122 milliárd forintnyi kamatozó kártyahitelt görgetnek, amely alapján
Ennek mindössze negyedét teheti ki a vásárlások utáni visszatérítés. Az év végi akciók keretein belül akár 10-15 ezer forint készpénzt, vagy egyes üzletekben 20 százalékos kedvezményt is kaphat a hitelkártyát most igénylő ügyfél. A hitel- és a betéti kártyás vásárlások forgalma egyébként az utolsó negyedévben a legnagyobb a karácsonyi szezon miatt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








