A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
A webshopok mára a gazdaságban és az emberek hétköznapi életében is fontos szereplőkké váltak. A HelloVidék most három, a webshopok világát jól ismerő szakembert kérdezett meg arról, eddig hogyan alakult 2023, mik voltak az idei év legfontosabb kihívásai és lehetőségei?
A HelloVidék által megszólaltatott szakemberek többek között elárulták, hogy a kiugróan magas infláció miatt a webshopok is érzik a hazai fogyasztás visszaesésének hatásait. Grúz András, a Hypin Ügynökség sales managere elárulta, hogy a kosárértékek csökkentek, miközben a rendelések száma növekedett. A szakember szerint mindebből arra lehet következtetni, hogy az emberek egyre bátrabban vásárolnak online, jóllehet azt jobban meggondolják, hogy mire és mennyit költenek.
Grúz elmondása szerint a gazdasági helyzet miatt nem is vártak rekord forgalmat 2023-ra, ennek ellenére a bevételek tekintetében folyamatosan javuló tendenciáról számolnak be a partnerek. Kiemelte a marketing szerepének fontosságát: a szakember szerint a nehezebb időszakokat – mint amilyen a nyár is volt – akciókkal, mennyiségi kedvezményekkel, keresztértékesítéssel és nyereményjátékokkal próbálták meg kezelni. A szakember külön kiemelte a TikTok és az e-mail marketing szerepét.
Nagy Gábor, a PNGN Kft. ügyvezető-tulajdonosa a növekvő versenyt, az adatbiztonsággal, GDPR-ral kapcsolatos kérdéseket és az emelkedő ügyfélszolgálati elvárásokat nevezte meg fő kihívásokként. Ezek közül külön kiemelte a versenyképesség fenntartását, mint az egyik legnagyobb nehézséget. Nagy Gábor is említette a gazdasági helyzet okozta kihívásokat, szerinte inkább azok a termékek lendültek fel, melyek a mindennapok elengedhetetlen kiegészítőinek számítanak, míg más termékek iránt érezhetően csökkent a kereslet.
Baranyai Zoltán, a Warnex-Global Magyarország Zrt. marketing managere elárulta, hogy a 2022-es évük kiemelkedően erős volt a kormányzati intézkedések hatására, akkor ugyanis a webshopjuk bevétele meghaladta az 1 milliárd forintot. Az idei év viszont biztos, hogy elmarad a tavalyitól, bár jelenleg úgy látják, hogy az online értékesítésben maximum 20 százalékos lesz a visszaesés mértéke. Ugyanakkor még nem adták fel a reményt, hogy az őszi-téli hónapokban megnő annyira a forgalmuk, hogy végül csak stagnálásról kell majd beszélniük.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- A pénzügyminiszter szerint visszatért a növekedési pályára a gazdaság - nap hírei
- Nyolc amerikai lap perli az OpenAI-t és a Microsoftot a szerzői jogok megsértése miatt
- Mesés jutalom üti a grúz focistákat a továbbjutásért
- Börtönbe mehet a több ezer pszichoterápiás páciens adatait megszerző finn hacker
- 23 éve történt gyilkosságban hoztak ítéletet
- BL-elődöntő élőben: Bayern München–Real Madrid 2-2