Kecskeméti Advent 2025 ezen a hétvégén is életre kel: landol a Mikulás szánja, nyit a karácsonyi vásár, ahol mézeskalács-illatú bódék és izgalmas programok várnak. Fedezd...
A webshopok mára a gazdaságban és az emberek hétköznapi életében is fontos szereplőkké váltak. A HelloVidék most három, a webshopok világát jól ismerő szakembert kérdezett meg arról, eddig hogyan alakult 2023, mik voltak az idei év legfontosabb kihívásai és lehetőségei?
A HelloVidék által megszólaltatott szakemberek többek között elárulták, hogy a kiugróan magas infláció miatt a webshopok is érzik a hazai fogyasztás visszaesésének hatásait. Grúz András, a Hypin Ügynökség sales managere elárulta, hogy a kosárértékek csökkentek, miközben a rendelések száma növekedett. A szakember szerint mindebből arra lehet következtetni, hogy az emberek egyre bátrabban vásárolnak online, jóllehet azt jobban meggondolják, hogy mire és mennyit költenek.
Grúz elmondása szerint a gazdasági helyzet miatt nem is vártak rekord forgalmat 2023-ra, ennek ellenére a bevételek tekintetében folyamatosan javuló tendenciáról számolnak be a partnerek. Kiemelte a marketing szerepének fontosságát: a szakember szerint a nehezebb időszakokat – mint amilyen a nyár is volt – akciókkal, mennyiségi kedvezményekkel, keresztértékesítéssel és nyereményjátékokkal próbálták meg kezelni. A szakember külön kiemelte a TikTok és az e-mail marketing szerepét.
Nagy Gábor, a PNGN Kft. ügyvezető-tulajdonosa a növekvő versenyt, az adatbiztonsággal, GDPR-ral kapcsolatos kérdéseket és az emelkedő ügyfélszolgálati elvárásokat nevezte meg fő kihívásokként. Ezek közül külön kiemelte a versenyképesség fenntartását, mint az egyik legnagyobb nehézséget. Nagy Gábor is említette a gazdasági helyzet okozta kihívásokat, szerinte inkább azok a termékek lendültek fel, melyek a mindennapok elengedhetetlen kiegészítőinek számítanak, míg más termékek iránt érezhetően csökkent a kereslet.
Baranyai Zoltán, a Warnex-Global Magyarország Zrt. marketing managere elárulta, hogy a 2022-es évük kiemelkedően erős volt a kormányzati intézkedések hatására, akkor ugyanis a webshopjuk bevétele meghaladta az 1 milliárd forintot. Az idei év viszont biztos, hogy elmarad a tavalyitól, bár jelenleg úgy látják, hogy az online értékesítésben maximum 20 százalékos lesz a visszaesés mértéke. Ugyanakkor még nem adták fel a reményt, hogy az őszi-téli hónapokban megnő annyira a forgalmuk, hogy végül csak stagnálásról kell majd beszélniük.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








