Unrecognizable female customer paying for groceries with smartphone

Meglepő adatok: ilyen sokan fizetnek a mobiljukkal Magyarországon

2022. december 19. 11:00

Akár online, akár egy fizikai boltban vásárolunk, a pénztárca vagy a bankkártya már egyáltalán nem kötelező kelléke a fizetésnek; ráadásul a mobilos fizetésre nem csak a fiatalok, de az idősebbek közül is egyre többen éreznek rá. Leginkább a gyorsaság és a kényelem miatt értékelik, azok pedig, akik kipróbálták a mobilfizetést, ezentúl valószínűleg nem a plasztik bankkártyát veszik elő fizetéskor – derül ki a Visa felméréséből.

Az utóbbi időszakban alaposan átalakultak a fizetési szokásaink és lehetőségeink; egyre többször nyúlunk a mobilunkért, ha fizetésről van szó, és ma már simán elindulunk otthonról pénztárca vagy bankkártya nélkül is. Ahogy a Visa 8 ország 6000 fogyasztójának megkérdezésével készített a "Mobilfizetési szokások 2022" felmérésének eredményei is mutatják, a magyar fogyasztók 62%-a használ okostelefont az online vásárláshoz és fizetéshez, közel negyedük pedig az üzletekben is mobillal fizet.

A mobileszközök használata a vásárlási folyamat összes szakaszában jellemzővé vált, a magyarok 74%-a így keres a különböző termékek és szolgáltatások között, a kedvezményeket és akciókat 69% böngészi, míg az árak összehasonlítására 59% használja.

Élünk az applikációkon belüli fizetési lehetőségekkel is: leggyakrabban az ételrendelés (31%), a streaming szolgáltatás (24%), a közlekedés (18%) és az utazások (17%) esetében adjuk hozzá bankkártyánkat a különböző alkalmazásokhoz. A válaszadók közel fele (40%) már hozzá adta a kártyáját a legnépszerűbb magyar mobiltárca-alkalmazáshoz is, míg a Z-generáció, azaz a 18-24 éves magyarok 76%-a már minimum egy mobilalkalmazáshoz adta hozzá a kártyáját. 

Ismerjük és használjuk a mobiltelefonos fizetést

A mobiltelefonos fizetést mára a vásárlók 69%-a ismeri, és az új fizetési módokat nem csak a fiatalok használják: a 45-54 éves magyar válaszadók 75%-a tisztában van azzal, hogy az üzletekben már okostelefonnal is fizethetnek, és 22%-a ki is használja ezt a lehetőséget. A kicsit idősebbek, azaz az 55-65 éves magyar internetezők is egyre szívesebben vásárolnak online, 46%-uk a mobilján néz utána egy-egy terméknek vagy szolgáltatásnak, 34%-uk viszont már a vásárlást is ezen bonyolítja. 

Mint Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője egy korábbi sajtóeseményen elmondta,

A mobilokban tokenizált kártyákkal zajlik a tranzakció, a visszaélések száma ezzel gyakorlatilag nullára esik vissza, a chargeback folyamat pedig ugyanúgy működik, mint bármilyen kártyás fizetéskor. 

A mobilfizetés az MNB adatai szerint is elképesztő gyorsasággal terjed Magyarországon, egyre több bank kínál felhasználóbarát mobilfizetési megoldásokat, köszönhetően annak, hogy sikerrel integrálták a nagy szolgáltatók (Apple, Google) megoldásait. Mindez látszik is a mobilfizetési statisztikákon, az idei második negyedévben folytatódott a mobiltárcába regisztrált kártyák számának bővülése, az előző negyedévhez képest 9%-kal, közel 1,5 millióra emelkedett. A második negyedévben a mobilfizetési tranzakciók értéke mintegy 2,5-szeresére nőtt az előző év azonos időszakához képest.

A kutatásban résztvevők szerint a technológia egyik legnagyobb előnye a biztonság (43% a bolti fizetés, 27% az online vásárlás esetében), azok viszont, akik tartózkodnak a digitális fizetéstől, éppen a biztonsági kockázatoktól tartanak.

Az okoseszköz, mint fizetési terminál

Világszerte rengeteg kis- és mikrovállalkozásnak okoz problémát a bankkártyás vagy mobilos fizetés elfogadása. Azonban már nem csak a vásárlók használhatják fizetésre a mobiljukat, ugyanis a Visa Tap to Phone technológiájának köszönhetően a gyors szerződéskötést követően, egy alkalmazás letöltésével az eladók a már birtokukban lévő Androidos okoseszközt terminállá alakíthatják, amin keresztül fogadni tudják a fizetéseket. A tranzakciók teljesüléséhez nincs szükség külön eszköz beszerzésére, és az elektronikus fizetések fogadásának költségei is csökkennek azáltal, hogy nem kell külön terminált bérelni. 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Bankmonitor  |  2024. június 18. 02:42
Június 17-én megjelent az otthonfelújítási támogatás végleges pályázati kiírása, a kedvezményt júliu...
MEDIA1  |  2024. június 17. 20:01
Az ATV sajtóosztálya hétfőn reggel arra a kérdésünkre, hogy mikor vette át az Egyenes beszéd főszerk...
Holdblog  |  2024. június 17. 08:26
Az Adidas-sztori első részében leírtuk, hogyan vált a vállalat egy kis német garázscégből meghatároz...
Buxelliott  |  2024. június 16. 13:54
Megérkezett az újabb ATH, majd lefordult a piac. Van fordulós jelzés (megerősítés a jövő héten érkez...
Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Meglepő dolgokat rejt egy kamasz naplója 2024-ben: less bele, a te gyereked is érintett!

Megvalósul Jocó bácsi nagy álma, színpadra állítják regényét. A Kamaszharc, bár fikció, a tanárként nap, mint nap megtapasztalt élethelyzeteket dolgozza fel.

NAPTÁR
Tovább
2024. június 18. kedd
Arnold, Levente
25. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Felújítási támogatás - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető lakásfelújítási támogatásról.
Most nem