
A jövő év második fele hozhat némi megnyugvást annak a 169 iparágnak, amelyiket érinti az évek óta fennálló csiphiány – írja a Magyar Nemzet.
Ahogy a lap írja, a globális piacokat megbénító és megdrágító helyzetre sem az Egyesült Államok, sem Európa nem képes egyelőre választ adni. Mint tudni, a félvezetők hiánya hosszú évek óta jelen van a piacon, de a koronavírus-járvány jócskán súlyosbította a helyzetet.
Ezek az úgynevezett félvezetők a csipek alapanyagai, a hiányuk pedig komoly áremelkedést hozott magával. Nem csoda, hogy egyre több nemzetközi, nem ázsiai szereplő gondolkodik azon, hogy önállátásra álljon át, azaz teljes mértékben függetleníteni tudja magát az ázsiai nagy gyártóktól. Ez azonban még nem most lesz, hiszen például a globális csiptermelésnek csak tizede érkezik Európából, ha ez a tervek szerint meg is duplázódik 2030-ra, akkor is elmarad az arány az 1990-es évekre jellemző negyven százaléktól.

Így lett felzárkózóból lecsúszó Magyarország: nem csoda, hogy fénysebességgel hagy le minket a régió
Magyarország oktatási és egészségügyi közkiadásai jelentősen elmaradnak az európai átlagtól, és az elmúlt évtizedben a közép-kelet-európai régión belül is hátracsúszott az ország.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


