2024 februárjában 15,5 millió forintra emelkedett az újonnan felvett lakáshitelek átlagos összege, amire korábban még nem volt példa.
Jó hír a magyar autósoknak: ha csak kicsivel is, de legalább itt kevesebbet kell fizetniük
Tovább mérséklődött, s immár 8 százalék a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítói kárráfordítások éves növekedési üteme az előző negyedévekben mért 10, illetve 12 százalék után. A fékeződés a díjakra is hat, amelyek negyedéves növekedési üteme már egy százalék alatti. A személyautók átlagos állománydíja szeptember végén így 52,5 ezer forintot tett ki – áll a Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss negyedéves Kgfb-indexében.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál (kgfb) a biztosítói kárráfordítások 8 százalékkal bővültek 2022 hasonló időszakával összevetve. Ez tartós mérséklődés az idei előző negyedévekben mért 10, illetve 12 százalékkal összevetve – olvasható az MNB friss negyedéves Kgfb-indexében. E trend korai indikátora lehet az átlagdíjak későbbi alakulásának, ami éves összevetésben országos szinten még továbbra is 12 százalékos bővülést mutat. A várható kedvező fordulatot jelzi ugyanakkor, hogy az elmúlt negyedévben mindössze 0,8 százalékkal nőtt a normál használatú egyedi személyautók kgfb-jének átlagos állománydíja, miközben az előző negyedévekben a bővülés itt még 2,5, illetve 7,5 százalék volt. A III. negyedév végén így a kocsik átlagos állománydíja 52,5 ezer forintra rúgott, amely mintegy ötszáz forinttal haladja meg az előző negyedévi értéket.
Bő 26 ezer forint volt lakóhely szerint a különbség az autósok átlagdíjában szeptember végén. Az éves átlagdíj a fővárosiak esetében 15 százalékkal, a nem budapesti szerződéseknél pedig 12 százalékkal emelkedett, előbbiekénél immár fékeződött a bővülés az utolsó negyedévben.
A korábbi negyedévekben a díjaknál jobban növekedő kárráfordítás eredményeként az MNB személyautókra számított korrigált KGFB-indexe (amely a biztosítási adóval, illetve a kárkifizetések, tartalékolások hatásával kiigazítva a nettó díjváltozást mutatja be) 130 százalékon állt szeptemberben, s a járvány előtti szinten van.
Az egyéb járműkategóriák esetében az egyedi szerződéses taxiknál, nagy buszoknál és teherautóknál látszik kétszámjegyű díjnövekedés. A flottás kgfb-szerződéseknél szintén a nagy befogadóképességű buszok, motorkerékpárok, illetve a segédmotorok üzembentartóinak kell kétszámjegyű bővüléssel számolniuk. A flottás nehéz pótkocsik esetében ugyanakkor enyhe díjcsökkenés regisztrálható.
A jegybank 2021-től negyedévente teszi közzé a kgfb díjak és károk alakulását bemutató indexét, az általa működtetett, biztosító adatszolgáltatáson alapuló Központi KGFB Tételes Adatbázis (KKTA) segítségével.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az MNB honlapjának külön felületén színes infografika segítségével mutatja be a friss adatokat, amelyek 2016 I. negyedévéhez viszonyítva jelzik a személygépkocsik állománydíjának, illetve a többi járműosztály átlagdíjainak éves és negyedéves változását.
A KGFB-index rendszeres közzététele a fogyasztók és a közvélemény pontos, átlátható tájékoztatását és a verseny élénkülését segíti elő. A közzétett adatok az átlagos változást mutatják, az egyedi kgfb szerződéseknél ezek mértéke eltérő lehet. Ha egy ügyfél a folyamatokat, s egyedi szerződését áttekintve nincs megelégedve kgfb díjával és/vagy a szolgáltatás minőségével, szerződéskötési évfordulóján lehetősége van a számára legkedvezőbb biztosítási ajánlat kiválasztására és új szerződés megkötésére.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Tragédia a Balatonnál, a nemzetközi sajtó is beszámolt róla
- Nagy meglepetés várható az áprilisi diktálós gázszámláknál
- Jön az újabb egynapos boltzár
- Úgy lopják a sajtot Hollandiában, mintha nem lenne holnap
- Kutatás: öt cég okozza a világ műanyagszennyezésének egynegyedét
- Itt a nagy KRESZ-teszt: most kiderül, ki mennyire van képben a szabályokkal