Az úthasználati jogosultság egy, a vásárló által megjelölt naptári napra lesz érvényes, 0 órától 24 óráig, és a teljes hazai díjköteles úthálózaton használható lesz.
Rábólintott az EU Bizottságának javaslatára, és hatalmas változásra szánta el magát az Európai Parlament, miután a “Fit for 55” klímacsomag keretében úgy döntött, radikálisan átformálják a dízel- és benzinüzemű autókra vonatkozó szabályozást.
Az EP Környezetvédelmi Bizottsága megszavazta az EU Bizottságának azt a javaslatát, miszerint 2035-től ténylegesen tiltsák be az új személygépkocsik és könnyűhaszongépjárművek esetében a belső égésű motorokat. A zöld intézkedéssel öt évvel előbbre hozzák a korábban kitűzött határidőt,írta az indirekt.hu.
A bizottság döntött arról is, hogy az autógyártó vállalatoknak a tavalyi évhez képest 2025-re 20, 2030-ra 55, 2035-re pedig 100 százalékkal kell csökkenteniük az átlagos szén-dioxid-flottakibocsátásukat.Az EU Bizottsága azonban elutasította a 2027-re kitűzött közös célt szolgáló kezdeményezést. Ha az EU rábólintott volna a javaslatra, akkor a gyártóknak a kitűzött évre nagy mértékű, 75 százalékos kibocsátáscsökkentést kellett volna elérnie. Ha a bizottság elfogadta volna a javaslatot, az komoly nehézségek elé állította volna az ipari szereplőket, ezért az autóipari lobbiszervezetek a kezdetek óta hangosan ellenezték.
A szavazás eredményét az Európai Parlament plenáris ülésén kell majd ratifikálni, ahol a Bizottságban részt vevő EP-képviselők döntéseit általában nem szokták módosítani. A végleges törvényről ezt követően kezdenének el a képviselők tárgyalni az EU kormányaival. A szavazás során született döntés arról is, hogy az európai közösség betiltja-e az üzemanyaggal – nem olajból nyert szintetikus üzemanyaggal – működő új autókat is 2035-től. Ezt a döntést foggal-körömmel olyan gyártók szerették volna elkerülni, mint a Porsche. Utóbbiak ugyanis ilyen típusú üzemanyagokba fektetnek be, hogy ügyfeleik továbbra is vehessenek klasszikus meghajtású járműveket.
A zéró kibocsátás elérése a közlekedési ágazatban az EU egyik legfontosabb alappillére, ugyanis az Unió egyik legfontosabb célkitűzéseként szeretné elérni, hogy az évszázad közepére elérje a klímasemlegességet. A közlekedési ágazatban ugyanis jelentősen nőtt az elmúlt években a kibocsátás, ma személyautók az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 13 százalékáért felelősek az EU-ban, a kisteherautók pedig kettő százalékért.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen