Megérhet 8 millió forintot a magyarok kedvenc autója? Teszten a fullextrás Suzuki Vitara

Megérhet 8 millió forintot a magyarok kedvenc autója? Teszten a fullextrás Suzuki Vitara

2021. december 19. 15:07

Évek óta vezeti a magyar eladási listákat az új Suzuki Vitara. Most egy igen gazdagon extrázott verziót teszteltünk, hogy kiderüljön, megér-e ez a csomag durván 8 millió forintot. Kiderült, hogy mire jut a magyarok kedvenc autója kemény esőben , és mennyit fogyaszt a lágyhibrid meghajtású SUV autópályán.

Vélhetően nem túlzás kijelenteni: a 2015 óta Esztergomban készülő Suzuki Vitara a magyarok kedvenc autja. Gyakorlatilag évek óta vezeti az eladási listákat, megközelíteni is csak testvére, az SX4 S-Cross tudta. De mégis mit esznek ezen az autón a magyarok?

Hogy kiderüljön, kértünk egy tesztautót a hazai márkaképviselettől: a fehér, piros díszítőelemekkel ellátott Vitaránkban szinte minden benne volt, amit extraként lehet kérni a félbőr-velúr ülésektől kezdve a tolatókamerán át az összekerékhajtásig. Gyakorlatilag csak az automataváltó és a napfénytető hibádzott a listáról - előbbit annyira nem bántuk.

A motor a szokásos, 1,4-es turbóbenzin BoosterJet a 48 V-os lágyhibrid hajtással. Bár hibrid, de teljesen elektromosan nem tud haladni, a rendszer menet közben segít be a motornak: mondjuk, azt kifogástalanul teszi, csak a műszerfalon látható piktogrammokból derült ki, hogy most bizony kapja a kakaót az akksiból a rendszer. A paraméterekből is tudható, hogy nem egy versenyképről beszélünk, de megállja a helyét az autópályán előzéskor is, és kigyorsításkor sem lomha - sport módban (merthogy az is van benne) ez csak fokozódik. Ami a fogyasztást illeti: autópályán simán benne van a 7-7,5 liter, főleg téli kerekeken, esőben, hidegben. Városban ez egy literrel kevesebb, nyugisan, főúton, 90-es tempóval pedig 6 liter alá is lemehet az étvágya.

A külsejét mindenki ismeri, sokat nem változott az évek alatt, a pletykák szerint az S-Cross után a Vitara is elég drasztikus ráncfelvarrást kap majd jövő év elején. És készül a full hibrid rendszer is, ami tovább optimalizálja majd a fogyasztást.

Ennyibe kerül (majdnem) fullextrásan

Minden bizonnyal azért annyira közkedvelt a Suzuki hobbiterepjárója, mert a méreteihez képest tágas, praktikus, és ehhez képest az ára sem vészes. A mi tesztautónk majdnem fullextrásan (automataváltó és napfénytető nélkül) durván 8 millió forintba került, ennyiért, ilyen felszereltséggel pedig igen nehéz versenytársat találni neki a piacon.

Ha már méretek: az autóban akár 5 felnőtt is viszonylag kényelmesen utazhat. A félbőr-velúr fotelek elég jól tartanak, és az autó magassága okán nagyon egyszerű ki-be pattanni - talán ezért is kedvelik az idősebb vásárlók. A 375 literes csomagtér elégséges méretű, a síkba dönthető hátsó ülésekkel pedig több mint 1100 literre bővíthető a raktér. Az anyagminőség pedig már-már feledteti, hogy amúgy egy középkategóriás autóban ülünk: a műszerfal puha műanyagbevonatot kapott, és a díszítőbetét és elég ízléses.

A képernyő feletti analóg óra is remekül illik az összképbe, viszont csak a legmagasabb felszereltségű Vitara sajátja, az olcsóbb modelleknél egy műanyag dugó éktelenkedik a helyén. Azért kopogós műanyagból is akad bőven, pldául a kilincsek körül, és az ajtókon is.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Ám dícséretes, hogy megmaradtak a fizikai gombok a klímavezérlésre meg a hangerőre is, így vezetés közben sem bonyolult állítgatni a dolgokon. A központi egység gyakorlatilag ugyanaz, mint az eggyel korábbi tesztmodellünkben volt: teszi a dolgát, támogatja a telefontükrözést, úgyhogy a gyári rendszert nem nagyon kell használnunk, ott az AndroidAuto. A tolatókamera képe is meglepően jó, annyi negatívumot lehet a számlájára írni, hogy a vonalak nem reagálnak a kormánymozgásra, nem rajzolja ki a rendszer, hogy merre fog fordulni az autó, ha az aktuális kerékállással tolatunk, nem egyenesen.

Pont az M0-n kapott el egy nagyobb zivatar, élénk forgalomban: az autó sípolt, és közölte, hogy az érzékelő (ami a szélvédő mögé lett elhelyezve, a középső visszapillantó magasságában) nem lát, ezért kikapcsolja a tempomatot és a ráfutásgátlót is, oldjam meg. Ez azért elég para, főleg olyan rossz látási viszonyok között, mint akkor voltak.

Összességében a Vitara ár-érték arányban még mindig egy jó ajánlat a hazai autópiacon, nem véletlenül viszik, mint a cukrot. Ráadásul, ha tényleg jön a ráncfelvarrás, akkor jönnek a készletkisöprések is, szóval lehet, hogy év elején kedvezményesen is le lehet csapni egy ilyen példányra.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem