A bécsi játékboltosok számára a karácsony után a húsvét a legfontosabb esemény az évben, mivel ilyenkor bonyolítják le a teljes éves forgalmuk 10 százalékát.

Veszik ezeket az energiatarékos gépeket a magyarok, mint a cukrot: tényleg sokat spórolhatnak?
Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki egy friss elemzésből.
Azonnal és nagyon markáns nyomott hagyott a nagy háztartási gépek forgalmazásában a rezsiköltségek elmúlt év nyarán bejelentett emelkedése – mutatnak rá a Candy Hoover Hungary Kft. előzetes, éves forgalmi adatai. Szinte minden vásárló arra törekedett, hogy a saját pénztárcájához mérten a lehető leginkább energiatakarékos készüléket vásároljon. Ennek következtében például a mosógépek esetében az „A” energiaosztályú, vagyis a legenergiatakarékosabb eszközök részaránya a második félévben lényegesen emelkedett az első félévhez képest, így a szegmens súlya már beérte a „B” energiaosztályú készülékeket.
A hűtőforgalmon belül szintén látható átrendeződés. Az év első feléhez képest a második hat hónapban a magasabb energiahatékonyságú gépek iránti kereslet számottevően emelkedett. Ezen belül is egészen drasztikus növekedés volt tapasztalható a rezsitámogatás-kivezetés bejelentésének hónapjában, júliusban. Ekkor az előző hónaphoz mérten ezen szegmensek forgalma lényegében kilőtt, s a cég teljes eladásain belüli részarányuk közel duplájára ugrott. Ezt követően az üzletmenet korrigált, ami annak is volt a következménye, hogy ellátási korlátok jelentkeztek ezen gépek esetében, miután korábban alacsonyabb volt irántuk az érdeklődés.
A hűtők körében is megfigyelhető volt, hogy a kereslet az alsóbb kategóriákból a magasabbak, azaz energiatakarékosabb gépek felé tolódik. Emellett viszont hangsúlyozandó, hogy egy többéves készülék lecserélése – ha nem is a jelenleg elérhető legenergiatakarékosabb készülékre – jelentős energiamegtakarítást jelenthet.
„A piac fejlődéséből az látszik, hogy az energiatakarékosabb gépek iránti igény erős marad, és egyre vonzóbbak lesznek az okos, internetes kapcsolattal rendelkező eszközök is. Ezen képességekkel ugyanis – egyéb más előnyös lehetőség mellett – még hatékonyabb működést lehet elérni” – mondta Rózsa Márton, a vállalat ügyvezető igazgatója. A vásárlók energiahatékonyságra való törekvése egyébként a vállalatnak a legnagyobb forgalmat hozó eszközök listáján is nyomott hagyott.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A cégnél a hőszivattyús szárítógépekből fogyott a legtöbb, aminek a hátterében egyértelműen a kevesebb energiafelhasználásra való törekvés áll. A képzeletbeli dobogó második fokán az asztali hűtők, míg a harmadikon a kombi hűtők álltak. Az év egészét tekintve az utolsó negyedév volt a legerősebb. Szinte minden termékkategóriában ebben az időszakban volt a legnagyobb a kereslet. Ez alól – nem meglepően – a hűtők és a fagyasztók jelentettek kivételt, amelyekből a május-augusztus közötti időszakban fogyott a legtöbb.

Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."

Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.

Brutális árcsökkenést jelentett be a Lidl: ezek a termékek akár 29 százalékkal is olcsóbbak lehetnek
Árcsökkentési programot indított a Lidl január elsejétől, melynek köszönhetően az első negyedévben már közel 400 termék ára mérséklődött.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Megint kamionbaleset miatt zárták le az M5-öst
- Most akkor mi lesz 2035 után az európai autókkal?
- Volodimir Zelenszkij felszólalt az osztrák parlamentben – videó
- Európai nagyhatalom, ahol már csak 3,3 százalék az infláció
- FSZB: kémkedésért letartóztatták a Wall Street Journal tudósítóját Oroszországban
- Orosz nagykövet: Magyarország is ellenség
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


